آفتاب

مجموعه 20 جلدی «تاریخ جامع ایران» رونمایی می‌شود

مجموعه 20 جلدی «تاریخ جامع ایران» رونمایی می‌شود

کتاب 20 جلدی «تاریخ جامع ایران» روایت فرهنگ، هنر و اجتماع طی مراسمی رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، مجموعه «تاریخ جامع ایران» شامل وجوه مختلف تاریخ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران از دوران پیش از اسلام تا انقراض سلسله قاجار است که تحقیق و تدوین آن در «مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی» 14 سال به طول انجامیده و بیش از 170 نفر از چهره‌های برجسته و شناخته‌شده‌ در مشاوره، نگارش، تدوین و ویرایش آن همکاری داشته‌اند.

این کتاب مجموعه نفیس 20 جلدی است که فقط شامل تاریخ سیاسی ایران نیست، بلکه تاریخ اجتماعی و فرهنگی همچون تاریخ هنرها، علوم، ادبیات و همه زمینه‌هایی را که در حوزه تاریخ به معنای عام آن می‌گنجد، برحسب ادوار تاریخی دربردارد. بیش از 170 نویسنده و محقق در گردآوری مجموعه 20 جلدی تاریخ جامع ایران همکاری داشته‌اند.

این مجموعه زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی منتشر می‌شود و حسن رضایی باغ‌بیدی و محمود جعفری دهقی (به‌عنوان سر ویراستاران دوره ایران باستان) و صادق سجادی (به‌عنوان سر ویراستار دوره اسلامی) در گردآوری آن نقش داشته‌اند. همچنین مرحوم ایرج افشار، مرحوم شرف‌الدین خراسانی، مرحوم عنایت‌الله رضا، سیدجواد طباطبایی و فتح‌الله مجتبایی مشاوران تاریخ جامع ایران بوده‌اند.

این مجموعه از سوی «مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی» منتشر شده است که بیش از سه دهه در زمینه تدوین و انتشار دائرةالمعارف‌های اسلامی، عمومی، تخصصی و دیگر مراجع علمی فعالیت دارد.

مجموعه 20 جلدی تاریخ جامع ایران طی مراسمی 26 خرداد ماه سال جاری رونمایی می‌شود.

انتهای پیام

کد N839552

وبگردی