آفتاب

بنزین، بالاتر از حاشیه‌های مذاکرات هسته‌ای!

بنزین، بالاتر از حاشیه‌های مذاکرات هسته‌ای!

در هفته‌ای که بحث درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در داخل کشورمان بالا گرفت و برخی مخالفت‌ها، حاشیه‌ساز شد، این بنزین بود که هم قیمتش بالا رفت و هم در جدول پربازدیدترین‌های ایسنا در هفته گذشته خود را بالا کشید و به صدر رساند.

همانند جمعه‌های قبل، پنج خبر پربازدید ایسنا در هفت روز گذشته را مرور می‌کنیم:

5- پس از پیروزی یک بر صفر پرسپولیس برابر الهلال، مقامات عربستان ضمن ابراز ناخرسندی از داوری، نسبت به میزبانی ایران اعتراض و به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کردند. روز شنبه - 2 خرداد - نیز کنفدراسیون فوتبال آسیا به شکایت فدراسیون فوتبال عربستان درباره میزبانی تیم‌های ایرانی پاسخ داد و اعلام کرد که به زودی این درخواست سعودی‌ها را بررسی خواهد کرد. البته تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار برگشت، سه به صفر نتیجه را واگذار کرد و از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد اما خبر پاسخ AFC به شکایت سعودی‌ها علیه ایران، پنجمین پربازدید ایسنا لقب گرفت.

4- چهارمین روز خردادماه، مصادف است با سالروز تلاش عده‌ای برای ترور هاشمی رفسنجانی؛ تلاشی که با دخالت همسر رئیس فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، ناکام ماند. در آستانه سالروز این رویداد، «ایسنا+» مصاحبه‌ای اختصاصی با فاطمه هاشمی فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی منتشر کرد. او در بخش‌هایی از این گفت‌وگو، ضمن اینکه ماجرای شب ترور را روایت می‌کند، از جریان‌های افراطی گلایه کرده و می‌گوید: همیشه و همه‌جا مردم و کشور از افراطی‌ها ضربه خورده‌اند. این گفت‌وگو به چهارمین خبر پربازدید ایسنا در هفته‌ای گذشت تبدیل شد.

3- پس از بروز برخی جنجال‌های داخلی بر سر نحوه مذاکره تیم هسته‌ای کشورمان، بویژه پس از حضور ظریف و عراقچی در جلسه غیرعلنی مجلس و درز کردن روایت نادرستی از برخی جزئیات آن جلسه، ظریف در گفت‌وگویی اعلام کرد که در دولت قبل اجازه مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای ایران داده شده بود. دفتر محمود احمدی‌نژاد این خبر را تکذیب کرد اما ارائه مستندات، خیلی زود ادعای دفتر رئیس‌جمهور سابق را رد کرد. این مستندات که بخشی از آنها از سوی سرویس انرژی هسته‌ای ایسنا منتشر شد، نشان می‌داد که بازرسی و نمونه‌برداری از پارچین و همچنین مصاحبه با دانشمندان و دست‌اندرکاران هسته‌ای ایران در زمان دولت قبل صورت گرفته بود. این گزارش، سومین مطلب پربازدید ایسنا در هفته گذشته بوده است.

2- «مهران دوستی درگذشت». این خبر کوتاه و دردناکی بود که دوم خرداد منتشر شد. مهران دوستی که از گویندگان پیشکسوت رادیو از دوران جنگ محسوب می‌شد‌، در سن 59 سالگی درگذشت. این خبر که همراه با یک کلیپ صوتی کوتاه از این گوینده فقید در سرویس رادیو و تلویزیون ایسنا منتشر شد، خود را به رده دوم جدول پربازدید‌های ایسنا رساند.

1- بالاتر از همه فراز و نشیب‌های خبری در روزهای اخیر، بالا رفتن قیمت بنزین و حامل‌های انرژی بود و خبر اعلام قیمت‌های جدید سوخت، مخاطبان زیادی را به سمت خود کشید تا خود را به صدر پربازدیدترین‌های این هفته ایسنا برساند. بر اساس این خبر، نرخ بنزین معمولی لیتری 1000 تومان، بنزین سوپر به ازای هر لیتر 1200 تومان و قیمت هر لیتر گازوئیل نیز 300 تومان اعلام شد.

انتهای پیام

کد N838998

وبگردی