آفتاب
سردار نقدی:

تسلیم در برابر زورگویان فرهنگ و اقتصاد کشور را نابود می كند

تسلیم در برابر زورگویان فرهنگ و اقتصاد کشور را نابود می كند

مشهد-رییس سازمان بسیج مستضعفان گفت: تسلیم در برابر زورگویان و کوتاه امدن در مقابل دیکتاتور ها وابستگی کشور را بیشتر و در نهایت اقتصاد و فرهنگ را نابود می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ‌ سردار محمدرضا نقدی ظهر پنجشنبه در همایش ۳۶ سال مقاومت به مناسبت سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت و پایداری دزفول‌ در محل سالن اجتماعات دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهار كرد: ‌۳۶ سال مقاومت در برابر تحریم ها نشان داد كه راه مقاومت درست بوده و تجربه دفاع مقدس نیز به خوبی نمایشگر امدادهای غیبی از یك ملت در برابر ابرقدرت های دنیا است.

وی با اشاره به اینكه مبارزه و جهاد برای تامین امنیت از آموزه های دینی ما است ابراز كرد: جهاد و مبارزه با ظالمان و زیر بار حرف زور نرفتن عقلانی ترین كاری است كه انسان باید انجام دهد.

وی گفت:‌ امام راحل یك فرد بی تفاوت نسبت به جامعه و مردم خود نبودند و دلشان برای مردم و ملتش می سوخت و حالا عده ای دلسوزتر از امام نسبت به مردم پیدا شده اند كه شعار كوتاه آمدن در برابر دیكتاتورهای دنیا را سر می دهند.

مشکل اقتصاد کشور مدیریتی است

رییس سازمان بسیج مستضعفان نقدینگی و سرمایه را از عوامل مهم در اقتصاد دانست و افزود: در مدت سه سال گذشته نقدینگی در كشور دو برابر شد كه یكی از راه های افزایش نقدینگی فروش ۱۰ میلیون قطعه سكه توسط دولت در مدت ۴۰ روز بود كه باعث ایجاد نقدینگی ۱۰ هزار میلیاد تومانی شد كه در این راستا باید مدیریت را تقویت كرد.

وی ادامه داد: یكی دیگر از اركان اقتصاد دانش است كه خوشبختانه كشور ما دانشمندان بسیاری دارد كه در زمینه های تحقیقاتی و فناوری به خوبی فعالیت دارند.

سردار نقدی با اشاره به نیروی انسانی به عنوان یكی دیگر از اركان اقتصاد گفت: اقتصاد بازار می خواهد كه وجود بازار های پیوسته و غیر تحریمی در دنیا می تواند اقتصاد ما را شكوفا كند.

وی مشكل اقتصاد جامعه را مشكل مدیریتی دانست و تصریح كرد:‌ اگر مشكل مدیریت اقتصادی جامعه حل شود بهره وری از ظرفیت های اقتصادی كشور به فعلیت خواهد رسید.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در پایان گفت: در خصوص مسئله هسته ای نیز اگر از موضع ضعف وارد شویم دشمن به خود اجازه حمله و تجاوز می دهد اما اگر از موضع قدرت با آن ها برخورد كنیم مشكلات هسته ای ما نیز حل خواهد شد.

عقلانیت و تامین امنیت نادرست تفسیر شده است

وی با بیان اینكه هر انسانی به دنبال تامین امنیت است افزود: متاسفانه برخی عقلانیت و تامین امنیت را نادرست تفسیر می كنند.

وی ادامه داد: فردی كه تسلیم زورگویان می شود باعث می شود هر روز ثروتش به غارت برده شود و در ظاهر زخمی و كشته نمی شود اما در واقع فرهنگش به تاراج برده می شود.

وی تصریح كرد: در اوایل انقلاب و حتی پیش از آن نیز باورهایی از روی ضعف در بعضی از مردم وجود داشت كه تصور می كردند بدون كوتاه آمدن در برابر دشمن نمی توان زندگی آرام داشت.

رییس سازمان بسیج مستضعفان با تاكید به موضع امام راحل در خصوص وضعیت کشور در برابر دشمنان تاكید كرد:‌ همانطور كه مقام معظم رهبری فرموده اند امروز اگر مبنا و میزان و معیاری در جامعه ما ضرورت پیدا می كند باید در سخنان امام راحل این ضرورت ها را جستجو كرد و موضع ایشان را اصل قرار داد.

وی با اشاره به اینكه برخی رهبر كبیر انقلاب را افراطی می خواندند ابراز كرد: امام راحل تاكید داشتند كه دنیا باید آمریكا را از بین ببرد در غیر این صورت تا آمریكا به عنوان ابرقدرت دنیا بر همه كشورها حكومت كند مشكلات ما روز به روز باقی خواهد ماند.

سردار نقدی ادامه داد:‌ باید به گروهی از جامعه كه به ظاهر طرفدار امام هستند و حالا می گویند كه باید با آمریكا سازش كرد اذعان داشت: شما از تمام ۲۱ جلد صحیفه امام تنها یك جمله از سازش با‌ آمریكا بیاورید تا ما تسلیمشان شویم.

وی گفت: باید به این افراد بگویم كه من جملات بسیاری در صحیفه امام در باب مقابله با استكبار از امام راحل سراغ دارم.

وی گفت:‌ برخی از گروه های جامعه برای فرار از واقعیت مقابله با استكبار تاكیدات امام راحل در این خصوص را فقط برای دوران انقلاب تاثیرگذار می دانند و می گویند اگر امام راحل اكنون در قید حیات بودند این موضع گیری را نداشتند.

نقدی اذعان کرد: در پاسخ به این افراد نیز باید گفت وصیت نامه ایشان به زمان خاصی اختصاص ندارد و داشتن جامعه ای با استقلال، جلوگیری از وجود استعمار و استبداد و استثمار در جامعه، ‌بسط عدل، مبارزه با فساد برای همیشه تاریخ برای همه زمان ها و دوران ها لازم ضروری است.

وی تاکید کرد: لذا كسانی كه شعار می دهند این سخنان برای دوران انقلاب كاربرد دارد در حقیقت می خواهند از این واقعیت فرار كنند.

ماهواره شاهراه فساد در جامعه است

سردار نقدی آزادی استفاده از شبكه های مجازی و ماهواره ها را شاهراه فساد در جامعه دانست و تصریح كرد:‌ اینكه عده ای معتقدند باید مردم را آزاد گذاشت تا خودشان در استفاده از شبكه های مجازی و ماهواره ای حق انتخاب داشته باشند باید گفت آیا برای اداره بهداشت اجازه می دهد فروشگاه های مواد غذایی ما غذا و مواد خوراكی فاسد را به خورد مردم بدهند؟ آیا جلو مواد غذایی فاسد در جامعه گرفته نمی شود؟

وی ادامه داد:‌ در اختیار قرار دادن فرهنگ كشور در برابر دشمن كه اجازه پخش هر گونه صدا و تصویری داده شود امنیت جامعه را به خطر می اندازد.

وی تصریح كرد: شكست حمایت همه جانبه ابرقدرت های دنیا از ر‌ژیم پهلوی و پس از آن نیز حمایت آن ها از صدام و تروریست ها و فتنه گران ۸۸ و تحریم های فلج كننده علیه ملت ما نشاندهنده امدادهای غیبی از نظام اسلامی ایران است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان كرد:‌ همانطور كه امام راحل فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد كرد»، موفقیت در هر عرصه دیگری نیز اگر در خط مستقیم آن قرار گیرد ما را پیروزی خواهد رساند.

اقتصاد موفق در گرو قطع وابستگی

وی با اشاره به اینكه امام خمینی تعابیر مهمی در خصوص اقتصاد دارند ادامه داد:‌ در صورتی می توانیم در خصوص مسائل اقتصادی موفق شویم كه رزق و روزی مان را در دست آمریكا ندانیم.

سردار نقدی با تاكید بر اینكه راه های نپیموده فراوانی در حل مشكلات اقتصادی وجود دارد گفت:‌ كشور ما ظرفیت های عظیمی تولید دارد كه بسیاری از كشورهای دنیا از این ظرفیت ها برخوردار نیستند و باید توجه وی‌ژه ای به آن ها داشت.

وی تاكید كرد:‌ اگر دشمنان دور كشورمان را دیواری بكشند كه تعامل ما را با دنیا قطع كنند به قدری از مواد اولیه و انر‌ژی در داخل كشور بهره مند هستیم كه بتوانیم خودكفا شویم چرا كه ایران از لحاظ ذخایر انر‌ژی رتبه اول دنیا را دارد.

۳۶سال مقاومت در برابر تحریم ها راهی درست را تبیین کرد

رییس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به اینكه مبارزه و جهاد برای تامین امنیت از آموزه های دینی است گفت: ‌۳۶ سال مقاومت به تحریم ها نشان داد كه راه مقاومت درست بوده است.

وی ابراز کرد: حوادث تاریخی كتاب های درس برای ما هستند و در قرآن نیز بسیاری از این درس های تاریخی وجود دارد كه برای تمام تاریخ بشریت كاربرد دارد.

رییس سازمان بسیج مستضعفان افزود:‌ امروز همه نیازمند هستیم تا كتاب انقلاب و اسلام را ورق بزنیم و تكلیفمان را در میان درس های آن جستجو كنیم.

وی گفت:‌ خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس برای ما درس های بزرگی دارد، زمانی كه چند روز پیش از فتح خرمشهر با وجودی كه نیروی های اندك ایرانی با تمام خستگی ها در برابر نیروی چند هزار نفره و مجهز عراقی توانست پیروز شود این درس ها اتمام حجت خدا برای همه ما است كه اگر در راهش ایستادگی و مبارزه كنیم پیروزی را برای ما به همراه دارد.

سردار نقدی ادامه داد:‌ اساس و جوهر انقلاب و دفاع مقدس ایستادگی و ایمان به خداوند بود كه توانست ۳۶ سال انقلاب ما را پیش برد و ملت را در عرصه های مختلف به برتری و پیشرفت رساند.

 

کد N838765

وبگردی