آفتاب
رییس سازمان سینمایی:

شهرداری یک پلاک جدید برای خانه سینما در نظر بگیرد

شهرداری یک پلاک جدید برای خانه سینما در نظر بگیرد

رییس سازمان سینمایی از شهرداری تهران درخواست کرد تا یک پلاک جدید برای خانه سینما در نظر بگیرد چرا که این نهاد نیازمند یک ساختمان مناسب است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر، شب گذشته چهارشنبه ششم خرداد ماه با حضور اهالی فرهنگ و هنر در محل ایوان شمس برگزار شد. در این مراسم، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی گفت: من در گذشته نه چندان دور زمانی که مهمانان خارجی خود را از فرودگاه به داخل شهر همراهی می کردم، تاکید داشتم که ایران تنها تهران نیست و باید شهرهای دیگر را هم ببینید. اما بعد از گذشت این سال ها و تغییراتی که در شهر تهران ایجاد شده است، سبب شده تا سرم را بالا بگیرم و بگویم تهران همان ایران است.

وی خطاب به محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بیان کرد: آقای صلاحی هر جا که حضور داشتید ردپای شما سبز شد و توسعه پیدا کرد، زمانی در دنیا شهرها را با برج ها و بتن ها می شناختند اما از زمانی که پای فرهنگ و هنر به شهرها باز شد، قدرت فرهنگ باعث شد تا بتن در برابر آن تعظیم کند. به گونه ای که دیگر امروز شهرها را با نام آسمان خراش ها و ساختمان های مختلف نمی شناسند بلکه شهرها با جشنواره های مختلف فرهنگی که در آن برگزار می شود، شناخته می شود و این نشان می دهد که بتن در مقابل فرهنگ و هنر تسلیم شده است.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه شهرداری تهران در دوران تعطیلی تعداد زیادی از نگارخانه در کنار هنرمندان قرار گرفت، توضیح داد: بوفه های اکسیژنی که شهرداری برای فرهنگ و هنر ایجاد کرده را هیچ گاه اهالی هنر فراموش نمی کنند و ما از شهرداری تهران می خواهیم تا همچنان به سینما و دیگر هنرها کمک کرده و از آن حمایت کند. نباید فراموش کرد که سینمای ایران با چنین عظمتی و با چنین بودجه کمی نمی تواند به حیات خود ادامه دهد.

وی بیان کرد: امیدوارم در فضای ایجاد شده، ما و شهرداری تهران بتوانیم فرهنگ و هنر کشور را اعتلا بخشیم. حتما لازم نیست موضوعات فیلم هایی که مورد حمایت شهرداری تهران قرار می گیرد، موضوع شهری داشته باشد، چرا که سینما به خودی خود موضوعیت دارد. فرهنگ و هنر هویت و روح شهری مانند تهران است.

ایوبی تاکید کرد: شهرسازی آسان است اما ساختن شهر در جان و ذهن مردم کار دشواری است و برای ساخت و ساز این روح، هنر، فرهنگ و سینما می تواند موثر باشد.

وی ادامه داد: هیچ نهاد و گروه فرهنگی نمی تواند رقیب دیگری باشد و سقف فعالیت های فرهنگی و هنری می تواند تا آسمان بالا رود. هرچقدر هم در تهران جشن و جشنواره فرهنگی برگزار کنیم باز هم کم است چرا که برگزاری این برنامه های فرهنگی و هنری اعتلای فرهنگ و هنر را به همراه دارد.

ایوبی با اشاره به اینکه رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما کمی زود این جلسه را ترک کرد، گفت: اگر میرکریمی حضور داشت، حتما از شهرداری تهران می خواست تا یک پلاک جدید برای خانه سینما در نظر بگیرد، چرا که خانه سینما با جایگاهی که دارد نیازمند یک ساختمان مناسب است.

کد N838518

وبگردی