آفتاب
میراث و گردشگری در این هفته؛

استفاده از حیاط موزه فرش برای مترو/ فک پلمب مسعودیه

استفاده از حیاط موزه فرش برای مترو/ فک پلمب مسعودیه

دردسرهای سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی شیراز، تغییر رئیس کمیسیون ملی یونسکو و پلمپ شدن عمارت مسعودیه از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این هفته خبر رسید که شرکت متروی تهران قصد دارد تا فضایی برای پارکینگ مترو آن هم در خیابان کارگر در نظر بگیرد، پیشنهاد آنها استفاده از فضای باز موزه فرش بود.

در این باره تکلو - مدیر حقوقی اداره میراث تهران گفت: این طرح هنوز در حد یک پیشنهاد است. ما قصد داریم تا مالکان مغازه‌های بازارچه پارک لاله را برای استفاده به عنوان پارکینگ مترو راضی به فروش مغازه‌های خود کنیم.

همچنین تصمیم نهایی درباره این موضوع بر عهده شورای فنی سازمان میراث و رئیس سازمان میراث فرهنگی است.

همچنین در این هفته معاون فرهنگی اجتماعی مناطق آزاد کشور درباره ژئو پارک قشم گفت: هنوز اتفاق خاصی درباره ژئو پارک قشم نیفتاده است. همچنین تهیه پرونده ژئو پارک ارس نیز در حد یک طرح و اندیشه بوده است.

فک پلمپ عمارت مسعودیه

در این هفته یکی از مهمترین اخبار مربوط به عمارت مسعودیه و فک پلمپ شدن آن بود. این هفته اداره اماکن به سراغ عمارت مسعودیه آمد تا به آنها درباره برگزاری مراسم رونمایی از آلبوم جدید گروه موسیقی «پالت» به خاطر نداشتن مجوز، ایراد بگیرد.

شنبه این هفته عمارت مسعودیه پلمپ شد، این ماجرا ادامه داشت تا اینکه بالاخره روز سه‌شنبه فک پلمپ شد.

درباره برگزاری این مراسم و حتی پلمپ شدن عمارت مسعودیه، صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی هیچ اطلاعی نداشت؛ این در حالی است که باید برای برگزاری هر برنامه‌ای در عمارت مسعودیه، صندوق حفظ و احیا، مجوزهای لازم را صادر می‌کرده است.

سعیدآبادی از یونسکو رفت

این هفته مراسم تودیع و معارفه دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد و محمدرضا سعیدآبادی که سال‌ها مسئولیت این کمیسیون را بر عهده داشت، با سعدالله نصیری قیداری جابجا شد.

دردسرهای سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی شیراز

یک سرمایه‌گذار بناهای تاریخی در شیراز این هفته اعلام کرد که مرمت بناهای تاریخی در بافت شیراز مشکلات زیادی را برای او و همکارانش به وجود آورده است؛ به نحوی که آنها پروژه مرمت 30 خانه تاریخی خود را متوقف کرده و می‌خواهند آنها را به فروش برسانند.

کد N838320

وبگردی