آفتاب

جشنواره‌ی تئاتر فجر هنرمندان را فراخواند

جشنواره‌ی تئاتر فجر هنرمندان را فراخواند

فراخوان سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با رویکرد توجه ویژه به اجرای عمومی، برجسته سازی نقش جشنواره‌های تئاتر استانی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود تئاتر کشور (حرفه ای و دانشگاهی)و ... منتشر شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، سی‌ و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در حوزه نمایش‌های فضای باز میزبان این نمایش‌ها در 2 بخش "مسابقه تئاتر خیابانی" و "میهمان" خواهد بود.

در حوزه نمایش‌های صحنه‌ای نیز، 3 بخش "نسل نو"، "تولیدات تازه" و "مرور تئاتر ایران" (شامل 2 بخش "برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استانی" و "تولیدات اجرا شده در تالارهای نمایشی کشور" سراسر کشور) وجود دارد.

گرایش این دوره بیشتر معطوف به انتخاب درصد عمده‌ای از آثار از میان نمایش های پیشتر تولید شده است و درصد کمتری از آثار جشنواره را تولیدات جدید در برخواهد گرفت.

از نکات قابل توجه فراخوان این دوره از جشنواره تئاتر فجر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-برجسته سازی نقش جشنواره‌های تئاتر استانی با حذف بخش منطقه‌ای (به عنوان بخشی از فرایند انتخاب آثار) از دیگر نکات فراخوان این دوره از جشنواره است.

-طراحی زمان بندی نحوه ارائه آثار و فرایندهای انتخاب به گونه‌ای است که برای بخش "تولیدات تازه" نزدیک به 80 روز زمان تمرین آثار در نظر گرفته است و پس از اعلام نتایج نهایی، گروه‌ها حداقل 35 روز برای آماده سازی کامل اجرا فرصت خواهند داشت.

-رویکرد دانشگاهی به بخش نسل نو و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در این حوزه‌ها که در فرایندهای هدایتی دانشگاهی به ثمر رسیده اند، با حذف پذیرش متن در فرآیند انتخاب از تغییرات فراخوان این دوره است.

-جشنواره امسال در بخش صحنه‌ای 2 بخش رقابتی" مسابقه تئاتر بین‌الملل" و "مسابقه تئاتر ایران" را دارد.

-جشنواره امسال در بخش صحنه‌ای بخشی به عنوان برگزیدگان سایر جشنواره‌ها ندارد و آثار این جشنواره‌ها صرفاً از طریق بخش مرور می‌توانند متقاضی حضور در جشنواره باشند.

انتهای پیام

کد N838188

وبگردی