آفتاب

دولت تایلند گذرنامه‌های تاکسین شیناواترا را باطل کرد

دولت تایلند گذرنامه‌های تاکسین شیناواترا را باطل کرد

پس از آنکه تاکسین شیناواترا، نخست وزیر اسبق تایلند چند روز پیش مصاحبه‌ای با یک نشریه کره جنوبی انجام داد مقامات تایلندی در واکنش به این مصاحبه دو گذرنامه متعلق به وی را باطل کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه تایلند امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: پلیس کشور به آنها گوشزد کرده که این مصاحبه به امنیت، ایمنی و شرف تایلند آسیب وارد کرده و توصیه کرده که گذرنامه‌های متعلق به تاکسین شیناواترا باطل شود.

شنیاواترا در مصاحبه با روزنامه چوسان ایلبو کره جنوبی که بازتاب وسیعی در رسانه‌های تایلندی داشت، گفت: شورای مشاوران سلطنتی تایلند که وظیفه مشاوره دهی به سلطنت مشروعه این کشور را دارد مهندسی اعتراضات ضد دولتی چند ماهه‌ای که ماه مه 2014 منجر به کودتا علیه دولت یینگلاک شیناواترا خواهر وی شد، انجام داده است.

این در حالی است که پرایوت چان اوچان، نخست وزیر تایلند و رئیس سابق ارتش این کشور تاکید کرده که خودش کودتا را انجام داده است.

تاکسین شیناواترا در سال 2006 در جریان یک کودتای ارتش از قدرت کنار رفت و از زمانی که در سال 2008 به اتهام فساد محکوم شد تاکنون در تبعید زندگی کرده است.

انتهای پیام

کد N838139

وبگردی