آفتاب

لاوروف: نشانه‌های رویارویی میان مذاهب اسلامی آشکار شده است

لاوروف: نشانه‌های رویارویی میان مذاهب اسلامی آشکار شده است

وزیر خارجه روسیه با بیان این که نشانه‌های رویارویی میان مذاهب اسلامی در خاورمیانه آشکارتر شده است، خواهان برداشتن گام‌های فوری برای پشت سر نهادن اختلافات شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در پیامی خطاب به شرکت کنندگان در چهل و دومین نشست شورای وزرای خارجه‌ سازمان همکاری اسلامی عنوان داشت: می‌بینیم که درگیری‌ها در یمن از محدوده‌ ضد و خورد میان طرف‌های درگیر خارج شده و به نزاع نظامی گسترده‌ای تبدیل شده است. همچنین واکنش‌های کشورهای منطقه تایید می‌کند که نشانه‌های درگیری‌های فراگیر میان پیروان مذاهب اسلامی در خاورمیانه کم کم به صورت شفاف آشکار می‌شود.

لاوروف هشدار داد که دادن رنگ و بوی طائفه‌ای به اختلافات ژئوپولوتیکی باعث بالا گرفتن شدت بحران‌ها و طولانی شدن زمان آن می‌شود.

وی همچنین خواهان تلاش‌های بسیاری برای جلوگیری از تعمیق اختلافات میان اهل تسنن و تشیع شد.

لاوروف با تاسف شدید به افزایش گرایش‌ها برای بر هم زدن ثبات در تمام خاورمیانه اشاره کرد و گفت: بحران‌ها در لیبی، سوریه، عراق و یمن به درگیری‌های بلند مدت تبدیل شده است که به تعداد بیشتری از کشورهای منطقه کشیده می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که سازمان همکاری اسلامی که برای تحکیم وحدت و همبستگی میان مسلمانان ایجاد شده است، تدابیر سریعی را برای اعتمادسازی مجدد و تفاهم میان پیروان مذاهب اسلامی مختلف اتخاذ کند.

لاوروف گفت: ما نیز آماده هستیم تا از این تلاش‌ها با ابزارهای مختلف حمایت کنیم تا روابط دوستی و همکاری چند جانبه میان روسیه و کشورهای اسلامی تقویت شود و ثبات و امنیت برای ملت‌های ما فراهم شود.

انتهای پیام

کد N838072

وبگردی