آفتاب
در واکنش به اعتراض برخی دوومیدانی کاران

توضیح تیمور غیاثی درباره اعزام کم‌تعداد دوومیدانی کاران به آسیا

توضیح تیمور غیاثی درباره اعزام کم‌تعداد دوومیدانی کاران به آسیا

مدیر تیم‌های ملی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی گفت: تمام تلاش فدراسیون و کمیته‌ فنی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی این بود که افرادی که شانس قرار گرفتن بین شش نفر برتر ر‌قابت‌ها را دارند به قهرمانی آسیا بروند و تلاش کردیم شخصی بدون دلیل به قهرمانی آسیا نرود.

تیمور غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر این که در اعزام د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کاران به مسابقات قهرمانی آسیا جوانگرایی صورت گرفته است، اظها‌ر کرد: در ابتدا 50 نفر در اردوهای تیم ‌ملی حضور داشتند که در آخرین اردو این تعداد به 30 نفر رسید. برای بیشتر آماده شدن د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کاران و همچنین آگاهی از مصدومیت آنها ر‌قابت‌ انتخابی برگزار کردیم. این ر‌قابت‌های انتخابی در دو شهر تهران و رشت برگزار شد. تمام تلاش ما این بود که شخصی بدون دلیل به مسابقه‌ها اعزام نشود و بر همین اساس جلسه کمیته‌ فنی تشکیل شد و تصمیم گرفتیم که د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کارانی که شانس قرار گرفتن در بین پنج د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کار برتر مسابقات را دارند به چین بروند. تیم کاملا جوان شده است و نفرات اعزامی نشان می‌دهد که جوانگرایی را انجام دادیم. امیدواریم این جوانان تجربه لازم را در این مسابقات به دست بیاورند تا آینده بهتری برای ما رقم بخورد.

غیاثی درباره اعتراض برخی از ملی‌پوشان نسبت به اعزام نشدن به قهرمانی آسیا، یادآور شد: در پرتاب دیسک محمود صمیمی در هر دو ر‌قابت‌ مورد نظر بهتر از محمد پرتاب کرد و به همراه احسان حدادی به چین می‌رود. پژمان قلعه نوعی نیز در پرتاب چکش اول شد و تنها نماینده ایران در این ماده است. رضا مقدم در مسابقات پیش فصل عملکرد خوبی نداشت و به دلیل شرایطی که در اینچئون داشت از همان ابتدا هم نامش در لیست اعزامی نبود. کاوه موسوی و پژمان قلعه نوعی دو پرتابگری بودند که اسامی آنها در لیست ارسالی به قهرمانی آسیا وجود داشت. در واقع بیش از دو نفر هم نمی توانستیم به کنفدراسیون آسیا اعلام کنیم.

او در ادامه افزود: الناز کمپانی در دوی 110 متر با مانع در حد ر‌قابت‌ با دوندگان آسیا نیست و زدن رکورد ایران دلیلی بر اعزام شدن به مسابقات قهرمانی آسیا نیست. رکورد او در میادین بین‌المللی قابل قبول نیست. مریم طوسی و سپیده توکلی بارها در میادین بین‌المللی شرکت کردند و تجربه مناسبی دارند. فاطمه خیاطی در پرتاب دیسک آینده دار است و حدود 51 متر پرتاب می‌کند به همین دلیل جزو نفرات اعزامی قرار گرفت.

مدیر تیم‌های ملی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی درباره علت اعزام نشدن نفراتی در ماده پرتاب و پرش با نیزه، نیز تصریح کرد: وضعیت در این ماده خیلی خوب نیست و ما هیچ د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کاری در این ماده در سطح آسیا نداریم. در واقع سال‌ها است که شرایط این گونه است. بهترین پرتابگر نیزه ما 66 متر پرتاب می‌کند و در باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی اینچئون د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کار ژاپنی 89 متر پرتاب دارد. این رکوردها اصلا قابل مقایسه با یکدیگر نیستند. درست نیست افرادی به مسابقه‌ها بروند که به آبروی فدراسیون یا ایران لطمه وارد شود. بنا‌بر‌این شخصی که ادعای حضور در ر‌قابت‌های بین‌المللی را دارد باید رکورد خوبی بزند که قابل دفاع باشد.

غیاثی در پاسخ به این سوال که اگر بودجه در اختیار فدراسیون بود نفرات بیشتری به قهرمانی آسیا اعزام می‌شدند یا خیر؟ تصریح کرد: شک نکنید که اگر بودجه بیشتری در اختیار فدراسیون بود نفرات بیشتری به قهرمانی آسیا می‌رفتند. در مسابقه قهرمانی آسیا به واسطه مهم بودن می‌توانستیم 30 نفر را اعزام کنیم، اما این بدان معنا نیست که هر کسی را می‌فرستادیم اما این امکان وجود داشت که 15 الی 20 د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کار به چین بروند. به‌ هر‌ حال بضاعت ما این است.

او ا‌دا‌مه‌ داد: اگر آقای سجادی به قول خود عمل کند و بودجه لازم را در اختیار ما قرار دهد فدراسیون می‌تواند در مسابقات جایزه بزرگ آینده نفرات بیشتری را اعزام کند. با وجود این شرایط ما دوندگان نیمه استقامت را به قهرمانی آسیا فرستادیم در حالی که انتقادهای زیادی در این باره انجام می‌شد که چرا به این ماده‌ها توجه نمی‌شود.

مدیر تیم‌های ملی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی در پایان درباره شانس مدال ایران در قهرمانی آسیا، گفت: در بخش مردان تقریبا می‌توان گفت شانس کسب دو مدال داریم و در بخش بانوان هم احتمال کسب یک مدال وجود دارد. امیدوارم در سال‌های آینده با این جوانگرایی نتایج بهتری بگیریم.

انتها‌ی‌ پیا‌م

کد N837458

وبگردی