آفتاب

درخواست علمای یمن از الازهر برای تلاش جهت توقف تجاوزات به یمن

درخواست علمای یمن از الازهر برای تلاش جهت توقف تجاوزات به یمن

رئیس انجمن علمای یمن از علمای مصر و رهبران الازهر خواست تا برای توقف تجاوز ظالمانه عربستان به یمن تلاش کنند.

رئیس انجمن علمای یمن از علمای مصر و رهبران الازهر خواست تا برای توقف تجاوز ظالمانه عربستان به یمن تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی المسله، شمس الدین شرف الدین، رئیس انجمن علمای یمن از علمای مصر و شیوخ الازهر خواست تا براساس مسئولیت‌های دینی‌شان برای توقف تجاوز ظالمانه عربستان به کشور و ملت یمن تلاش کنند. این سخنان در نامه مکتوب شرف الدین به علی جمعه، مفتی سابق مصر مطرح شد.

در این نامه آمده است: مصیبت بزرگ و جنگ ظالمانه دنباله‌روهای شیطان از شیطان بزرگ‌تر همان آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمنان اسلام و مسلمانان و این مصیبت را علیه کشور و ملت یمن به راه انداخته‌اند بر شما پوشیده نیست. ما در حال حاضر در یمن در آماج کشتار دسته جمعی قرار داریم که در آن دشمن از تمامی سلاح‌های ممنوعه استفاده کرده و در جریان آن خانه‌ها را بر سر ساکنانش خراب می‌کند. هر خانه‌ای در یمن صبح و شب منتظر این است که موشک یا بمبی روی سر ساکنانش فرود آید. همچنین محاصره هوایی، زمینی و دریایی وجود دارد که به مردم یمن اجازه زندگی کردن را نمی‌دهد.

شرف الدین افزود: این جنگ که هیچ چیزی از دست آن در امان نیست تمامی ملزومات زندگی را هدف قرار داده است و از تمامی عرف‌ها و ارزش‌های انسانی پافراتر گذاشته است. طبیعتا شکایت و گله ما در وهله اول و آخر به نزد خدا مطرح می‌شود و خدا برای ما کافی است. اما من توجه شما را به مسئولیتی که به عهده شما است جلب می‌کنم.

شیوخ الازهر و سایر علمای مصر بسیار خوب از گذشت و رقت قلب و درست بودن عقیده مردم یمن آگاه هستند. همانطورکه پیامبر خدا (ص) بر این امر گواهی می‌دهد. اما با این وجود ما هیچ تحرک یا حتی یک صدا هم علیه این ظلم و سرکشی و جنگ وحشیانه‌ای که هیچ توجیه قانونی ندارد نیافتیم و هدف این جنگ صرفا زورگویی و غرور و حرص و طمع به مال حرامی است که به خاطر آن بسیاری از سازمان‌ها و برخی از شخصیت‌ها دین و عقیده خود را فروخته‌اند همانطور که پیامبر اعظم (ص) در خصوص فتنه‌های آخر الزمان به این مساله اشاره کردند.

شرف الدین خطاب به علی جمعه گفت: ما همچنان امید داریم که شما به وظیفه دینی و ملی که در مورد آن روز قیامت از شما سوال خواهد شد عمل کنید و شما راضی به این امر نیستید که برادرانتان در یمن آماج کشتار، تخریب و تروریسم قرار بگیرند همانطور که این مساله را برای خودتان و مردمتان نمی‌پذیرید. شما از تروریسم و اندیشه کینه توزانه آن رنج می‌برید و این همان چیزی است که ما نیز از آن رنج می‌بریم. ما همچنان امیدوار هستیم که علمای مصر و شیوخ الازهر برای توقف این جنگ ظالمانه تلاش کنند و به مسئولان خود که همچنان در این جنگ دست دارند و شیطان آنها را فریفته است این امر را گوشزد کنند که از جنگ برادرانشان در یمن دست بردارند. پس تقوای خداوند را در مورد برادرانتان در یمن در پیش بگیرید.

انتهای پیام

کد N837339

وبگردی