آفتاب

واکنش دمشق به تلاش‌های ترکیه برای حمایت هوایی از مخالفان

واکنش دمشق به تلاش‌های ترکیه برای حمایت هوایی از مخالفان

وزارت خارجه سوریه تلاش‌های ترکیه برای حمایت هوایی از مخالفان سوری که در ترکیه آموزش می‌بینند را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری المسله، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در سخنانی عنوان داشت: اقدامات هر کشوری که به ارائه حمایت به گروه‌های مسلح مخالف می‌اندیشد، تجاوزی مستقیم علیه دمشق به شمار می‌آید.

فیصل مقداد درخصوص اظهارات مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه مبنی بر حمایت هوایی از افراد مسلحی که در ترکیه آموزش می‌بینند، گفت که این اظهارات نیت‌های آنکارا را در مورد حمایت مالی از افراد مسلح فاش می‌کند.

معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه حمایت ترکیه از جبهه النصره و گروه‌های مسلح در ادلب و جسر الشغور کاملاً آشکار است، از جامعه بین‌المللی خواست تا به مسوولیت‌های خود برای جلوگیری از حمایت از افراد مسلح عمل کند.

وزیر خارجه ترکیه روز گذشته اعلام کرد که به صورت اولیه با آمریکایی‌ها به توافق رسیده‌اند که مخالفان سوری را تحت حمایت هوایی خود قرار دهند و مناطقی را برای آنها در سوریه منطقه پرواز ممنوع اعلام کنند.

وزارت خارجه سوریه نیز در دو نامه به سازمان ملل و شورای امنیت اعلام کرده که حمایت از گروه‌های مسلح با داعش آغاز شد و به جبهه النصره و گروه موسوم به جیش الفتح و گروه‌های منشعب شده از ارتش و القاعده و ارتش آزاد کشیده شد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که بیش از 90 کشور حمایت گسترده‌ای را به این گروه‌ها ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

کد N837280

وبگردی