آفتاب

واکنش محمدرضا اصلانی به یک نمایش

واکنش محمدرضا اصلانی به یک نمایش

محمدرضا اصلانی اجرای نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» را نشانه‌ای از شکفتن دوباره تئاتر ایران دانست.

به گزارش ایسنا، این نویسنده و کارگردان سینمای ایران در یادداشتی به مناسبت اجرای دوباره نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» نوشت: «بانوی سالخورده بسیار برصحنه آمده است و رفته، اما این بار بانوی سالخورده بر صحنه نشسته. میزانسن‌های طراحی شده، ترکیب سفید در سفید عروسک‌ها و کاراکترها، دوگانگی رفتار خنثی و مفعول عروسک‌ها و حرکات به تقریب بیومکانیکال میرهولدی، به جای تیپ‌سازی تک بعدی شخصیت‌ها – که این نمایشنامه چنین ظرفیتی دارد – دو سوی کاراکترهای اعتراف شده را به عنوان یک شخصیت روان اجتماعی بر صحنه تصویر می‌کرد. این کار کمی نیست. برآمدن گروه‌های تئاتری این چنین، خود می‌باید گفت بارقه‌های شکفتن دیگر بار تئاتر ایران است که می‌باید از بومی شدن ناهنجار به جهانی شدن رود.»

«ملاقات بانوی سالخورده» نوشته فردریش دورنمات و به کارگردانی هادی حجازی‌فر پس از کسب دو جایزه بهترین کارگردانی و بهترین طراحی صحنه از سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر، از 9 اردیبهشت در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفته است.

نمایش برگزیده پانزدهمین جشنواره بین‌المللی عروسکی تهران، اولین نمایش عروسکی بزرگسال بود که در جشنواره تئاترفجر حضور یافته و موفق به دریافت دو جایزه بهترین کارگردانی و بهترین طراحی صحنه در این جشنواره شد.

همچنین این نمایش در دو بخش بازیگر زن و موسیقی نیز نامزد دریافت جایزه از سی و سومین جشنواره بین المللی تاتر فجر شده بود.

این نمایش مهر و آبان سال گذشته در سالن اصلی تئاترشهر روی صحنه رفت که با توجه به استقبال علاقه‌مندان، این بار در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود.

محمد صادق ملک، آرش فلاحت پیشه، پریناز لطف‌اللهی، فرهاد تفرشی، علیرضا مدنی، محمد بابایی، محمد عسکری، مینا درودیان، مینا شجاعیان، محمد روشنی و کامبیز منصف به عنوان بازیگر و حامد جعفری کیا، سینارستگاری، وحید حجازی فر، لیلا احمدی، مهتاب تبریزی، رویا راد، پویان طهرانیان و حسن زارع به عنوان عروسک گردان در این نمایش حضور دارند.

«ملاقات بانوی سالخورده» تا 12 خرداد هر روز بجز شنبه‌ها ساعت 18 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام

کد N837195

وبگردی