آفتاب

دیدار مدیرعامل خبرگزاری بلغارستان با سخنگوی شورای عالی امنیت ملی

دیدار مدیرعامل خبرگزاری بلغارستان با سخنگوی شورای عالی امنیت ملی

ماکسیم منچف، مدیرعامل خبرگزاری رسمی بلغارستان عصر سه‌شنبه با کیوان خسروی، معاون فرهنگ و ارتباطات و سخنگوی شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خسروی در این دیدار با تاکید بر لزوم وفاداری رسانه‌ها به سه اصل اخلاق، رعایت بی‌طرفی و کمک به جریان آزاد اطلاعات گفت: رعایت اصل احترام به حق آگاهی مخاطب نیاز امروز جریان اطلاع‌رسانی در جهان است.

او با اشاره به روابط تاریخی و همراه با حسن نیت میان ایران و بلغارستان گفت: همکاری‌های رسانه‌یی میان دو کشور می‌تواند زمینه‌های گسترش توسعه مناسبات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی میان ایران و بلغارستان را فراهم کند.

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی با اشاره به رفتار غیرحرفه‌یی امپراطوری رسانه‌یی غرب در موضوع تجاوز عربستان سعودی به یمن گفت؛ در حالی که شدیدترین بمباران‌های هوایی علیه مردم و زیرساخت‌های یمن صورت می‌گیرد و در عین حال نیز اجازه امدادرسانی به مردم داده نمی‌شود، متاسفانه شاهد سکوت رسانه‌ها و مدعیان حقوق بشر در قبال این نسل کشی و جنایت علیه بشریت هستیم.

معاون فرهنگ و ارتباطات شورای عالی امنیت ملی شکل‌گیری جریان افسار گسیخته تروریسم تکفیری در منطقه را ناشی از سیاست‌های اشتباه کشورهای غربی و حامیان آن‌ها در تسلیح باصطلاح معارضان دولت قانونی سوریه عنوان کرد و گفت: رسالت رسانه‌ها، بیان واقعیت‌های شکل‌گیری تروریسم در منطقه به عنوان بحرانی فراگیر و جهانی است و این که چرا برخی کشورها با تقسیم بندی تروریسم به خوب و بد و ارسال سلاح منجر به تصاعد بحران و کشتار مردم می‌شوند.

ماکسیم منچف، مدیرعامل خبرگزاری رسمی بلغارستان نیز با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی بی‌طرفانه از واقعیت‌ها، ایران را الگویی از دموکراسی واقعی در منطقه دانست که برخلاف تبلیغات یک‌سویه دارای نقش سازنده‌ای در منطقه است.

وی گفت؛ ذهنیت جوانان و فعالان رسانه‌یی اروپایی نسبت به ایران مثبت است و امیدواریم با همکاری میان رسانه‌های ایران و بلغارستان زمینه‌های مناسبی را برای ارتقای همکاری‌ها میان دو کشور فراهم کنیم.

انتهای پیام

کد N836848

وبگردی