آفتاب

دیدار معاون حزب جمهوری خواه ترکیه با ابوترابی‌فرد

دیدار معاون حزب جمهوری خواه ترکیه با ابوترابی‌فرد

دوردو اوزبولات معاون حزب جمهوری خواه ترکیه ظهر امروز با ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدایی این دیدار با اشاره به پیوندها و علایق تاریخی میان مردم مسلمان ایرانی و ترکیه گفت: همکاری ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم در جهان اسلام می‌تواند نقش موثری در حل مشکلات کنونی مسلمانان داشته باشد.

وی در همین زمینه بر اهمیت تقویت و گسترش ارتباطات پارلمانی میان دو کشور تاکید کرد.

ابوترابی فرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با گروه‌های تروریستی و تکفیری گفت: مقابله با جریانات تروریستی به عنوان بازوان صهیونیسم و قدرت های استکباری در منطقه وظیفه قطعی عملی و دینی همه مسلمانان و نخبگان جهان اسلام است.

وی در ادامه با تاکید در حمایت کشورمان از دولت های سوریه و عراق در مقابله با هجوم گروه‌های تروریستی گفت:‌ حامیان گروه‌های تروریستی قطعا از جریانات و گروه های تکفیری و تروریستی آسیب خواهند دید و از آن‌ها ضربه خواهند خورد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین نقش روشنگرانه نخبگان و رهبران جوامع مسلمان را نسبت به ایجاد آگاهی و شناخت از ماهیت ضد اسلامی گروه‌های تروریستی بسیار با اهمیت بر شمرد.

اوزبولات معاون حزب جمهوری ‌خواه ترکیه نیز در این دیدار روابط ایران و ترکیه را مناسباتی تاریخی و بسیار محکم خواند و گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهمترین قدرت جهان اسلام نقش مهمی در مقابله با گروه‌های تروریستی و ایجاد امنیت و آرامش در منطقه دارد.

وی با اشاره به تحریم‌ها و فشارهای قدرت‌های جهانی علیه کشورمان درطول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران علیرغم تحریم‌ها ناعادلانه دشمنان و قدرت‌های جهانی توانسته است در عرصه‌های گوناگون به موفقیت‌های شایانی دست یابد و امروز مهمترین قدرت در جهان اسلام می باشد.

وی با تشریح سیاست‌ها و دیدگاه‌های حزبش در قبال تحولات منطقه بویژه گروه‌های تروریستی گفت:‌ آنچه که امروز گروه‌های تروریستی مانند داعش انجام می‌دهند مانند قتل عام مردم بی‌گناه،‌ ضد دینی و اسلامی است.

وی تصریح کرد: کشورهایی که امروز از گروه‌های تروریستی مانند داعش حمایت می‌کنند،‌ روزی از این گروه‌ها ضربه خواهند خورد.

انتهای پیام

کد N836826

وبگردی