آفتاب

طرح‌های توسعه‌ای عتبات مقدسه تسریع می‌شود

طرح‌های توسعه‌ای عتبات مقدسه تسریع می‌شود

طرح‌های توسعه‌ای و بازسازی اعتاب مقدسه با همکاری دیوان وقف شیعی عراق تسریع می‌شود.

به گزارش ایسنا،‌ «حسن پلارک»، رئیس ستاد بازسازی عتبات با بیان اینکه در روزهای گذشته، حجت‌الاسلام سیدعلا موسوی به ریاست دیوان وقف شیعی عراق منصوب شده‌ است، گفت: جلسه‌ای با هدف ایجاد هماهنگی و بررسی مسائل با حضور ایشان و حجت‌الاسلام شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در شهر مقدس قم برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه تصمیمات مناسبی در باره تسریع و تسهیل پروژه‌های جاری ستاد بازسازی عتبات گرفته شد. همچنین برای رفع مشکلات پیش روی اجرای برخی از پروژه‌های بزرگ، تفاهم‌هایی صورت گرفت.

پلارک گفت: در این جلسه مصوب شد، کارگروه‌های ویژه‌ای با حضور رئیس دیوان وقف شیعی عراق در رابطه با برخی طرح‌های ستاد بازسازی عتبات مانند حرم امام جواد (ع) در کاظمین و امام عسگری (ع) در سامرا تشکیل شود.

وی با بیان اینکه پروژ‌ه‌های شهر سامرا اهمیت ویژه‌ای برای ستاد بازسازی عتبات دارد، افزود: در پی تاکید رهبر معظم انقلاب، طرح توسعه سامراء در اولویت‌های کاری ستاد قرار گرفته که در این باره دیوان وقف شیعی عراق نیز در رابطه با تملک اراضی و اخذ مجوزهای قانونی ستاد را یاری می‌کند.

او افزود: هم‌اکنون پروژه‌های مربوط به توسعه سامراء در مرحله‌ی طراحی است که بلافاصله پس از تامین امنیت در این مناطق، فعالیت‌های توسعه‌ای و عمرانی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

کد N836027

وبگردی