آفتاب

نمایش انیمیشن «پنج سانتیمتر در ثانیه»

نمایش انیمیشن «پنج سانتیمتر در ثانیه»

انیمیشن ژاپنی «پنج سانتیمتر در ثانیه» به کارگردانی ماکوتو شینکای از برنامه‌های دوره سی ونهم (بهار94) ،روز چهارشنبه 6 خرداد ماه ساعت17در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

به گزارش ایسنا، این انیمیشن محصول 2007 به مدت 63 دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی در بخش مروری بر چند انیمیشن ژاپنی اکران می‌شود.

انیمیشن «پنج سانتیمتر در ثانیه» می‌کوشد با بهره‌گیری از امکانات سه منظر روایی و پیوند درونیات هر یک از سه کاراکتر محوری،به خوانشی متکثر از عواطف درونی هر یک از شخصیت‌ها، نسبت به یک بازه زمانی طی شده دست یابد.

از سوی دیگر استفاده‌ی خلاقانه و هوشمندانه از امکانات ژانر ملودرام در این انیمیشن نیز یکی از هسته‌های جذابیت آن را نمایندگی می‌کند.

تاکاکی و آکاری دوست‌های صمیمی هستند،کانائه نیز هم کلاسی تاکاکی و عاشق اوست اما نمی‌تواند به او ابراز احساسات کند.در نهایت دیگر آکاری و تاکاکی بچه مدرسه‌ای‌هایی شوخ و شنگ نیستند. آنها حالا به زن و مردی بالغ بدل شده‌اند که با آنکه ممکن است فاصله‌شان در حین عبور از کنار یکدیگر کمتر از پنج سانتیمتر باشد اما برای با هم بودن کیلومترها با یکدیگر فاصله دارند.

علاقه مندان برای استفاده از برنامه‌های سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران می‌توانند، روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 17، به نشانی خیابان کارگرشمالی جنب پارک لاله مراجعه کنند.

انتهای پیام

کد N835462

وبگردی