آفتاب

العبادی: اظهارات کارتر ناشی از اطلاعات غلط است/ رمادی را چند روزه آزاد می‌کنیم

العبادی: اظهارات کارتر ناشی از اطلاعات غلط است/ رمادی را چند روزه آزاد می‌کنیم

نخست‌وزیر عراق متعهد شد که شهر رمادی، مرکز استان الانبار ظرف چند روز از اشغال گروه تروریستی داعش خارج شود.

نخست‌وزیر عراق متعهد شد که شهر رمادی، مرکز استان الانبار ظرف چند روز از اشغال گروه تروریستی داعش خارج شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق با بیان این مطلب نسبت به سخنان اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا که گفته بود ارتش عراق اراده مقابله با داعش را از دست داده، اظهارتعجب کرد.

العبادی با بیان اینکه کارتر همیشه از عراق حمایت می‌کند، عنوان داشت که این سخنان وزیر آمریکایی به دلیل این است که به او اطلاعات اشتباهی در مورد توانایی‌های ارتش عراق برای مقابله با داعش داده شده است.

این سخنان نخست‌وزیر عراق پس از آن مطرح شد که اشتون کارتر انتقاد تندی را از ارتش عراق در پی سقوط رمادی به دست داعش مطرح ساخت. در سقوط رمادی بیش از 200 تانک، نفر بر و خودرو زرهی ارتش به تصرف داعش درآمد.

در همین حال حیدر العبادی با سرلشگر هادی رزیج، رئیس‌پلیس الانبار درخصوص طرح‌ها برای آزادسازی این استان گفت‌وگو کرد.

العبادی تاکید کرد که الانبار با همبستگی و یکپارچه بودن تلاش‌های همگان آزاد می‌شود و بشارت پیروزی آن به ساکنان این استان و تمامی عراقی‌ها داده خواهد شد.

در همین حال منابع امنیتی در استان الانبار اعلام کردند که نیروهای امنیتی و بسیج مردمی با کمک عشایر پیشروی‌های گسترده‌ای را در بخش شرقی شهر رمادی به دست آورده‌اند.

از سوی دیگر، حکیم الزمیلی، قانونگذار عراقی در واکنش به اظهارات وزیر دفاع آمریکا گفت که فرماندهان ارتش آمریکا در واقع به نقاط ضعف خود در حمایت از ارتش عراق برای مقابله با داعش اشاره می‌کنند.

الزمیلی که ریاست کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق را بر عهده دارد، اظهارات کارتر را غیرواقعی و بی‌پایه و اساس قلمداد کرد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا باید به خاطر عدم ارائه تسلیحات و حمایت هوایی لازم از نیروهای نظامی در جریان سقوط رمادی مورد انتقاد و سرزنش قرار گیرد و این در حالی است که ارتش آمریکا هم‌اینک دیگران را مورد سرزنش قرار می‌دهد.

انتهای پیام

کد N834748

وبگردی