آفتاب

«اینجا شب نیست» ۳۰ دقیقه کوتاه شد/ اجرا به رادیویی‌ها برگشت

«اینجا شب نیست» ۳۰ دقیقه کوتاه شد/ اجرا به رادیویی‌ها برگشت

تهیه کننده بخش بامدادی شنبه‌ها از برنامه «اینجا شب نیست» از تغییرات این برنامه رادیو جوان سخن گفت.

سیروس رجبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه «اینجا شب نیست» که به تازگی تهیه کنندگی بامداد شنبه های این برنامه را در رادیو جوان بر عهده گرفته است، گفت: این برنامه (شب ۱) بامداد شنبه ها با مدیریت فاطمه عینی (مدیر طرح و تامین برنامه رادیو جوان) و به تهیه کنندگی من انجام می شود و با فضایی شاد روی آنتن شبکه جوان می رود.

وی ادامه داد: بازیگر ما در برنامه لهجه کرمانجی دارد و برنامه با آیتم هایی از جمله «رسم و رسومات زنانه»، «خدا جونم سلام- درددل بزرگترها با خدا از زبان بچه ها»، «درست بنویسیم درست بخوانیم»، «مهمان تلفنی خاص، با موضوع برنامه»، «قطعه نمایشی اصلاح الگوی مصرف»، «تاریخچه نام ها» و عناوین خبرهای شنبه در حوزه های مختلف پخش می شود.

رجبی با اشاره به تغییر ساختار این برنامه عنوان کرد: در دوره پیشین هنرمندان برنامه را اجرا می کردند و تا حدی گفتگومحور شده بود و به همین دلیل هم من مدتی از برنامه کناره گرفتم چون به نظرم وقتی هنرمندان سینما و تلویزیون بخواهند برنامه های رادیویی را اجرا کنند، گویندگانی که به نظر من آنها هنرمندان رادیو هستند در حاشیه قرار می گیرند. از طرف دیگر این کار باعث می شود هنرمندان سینما و تلوزیون هم از جایگاه اصلی خود خارج شوند، در حالیکه خود ما هم از هنرمندان استفاده می کنیم اما به عنوان مهمان در برنامه و آن هم بصورت تلفنی.

این تهیه کننده رادیویی درباره تغییر این برنامه در ساختار جدید که ۳۰ دقیقه از آن کوتاه شده است، عنوان کرد: با توجه به ساختارهای جدید شبکه، این برنامه هم کمی تغییرات داشت و از ۱۲۰ دقیقه به ۹۰ دقیقه رسید و ۳۰ دقیقه برنامه تولیدی جایگزین آن شده و به این ترتیب برنامه بیشتر آیتم محور شده است. در میان این آیتم ها فقط آیتم نمایشی برنامه زنده است و سایر آیتم ها تولیدی هستند.

رجبی به اجرای یک مسابقه در این برنامه اشاره و بیان کرد: در برنامه شب ۱ «اینجا شب نیست» مسابقه پیامکی «من کی ام»، طرح می شود که معرفی یک هنرمند با صدای خودش است.

وی در پایان درباره جذابیت این برنامه برای مخاطبان با این شیوه از تولید که بیشتر آیتم محور شده است و حدود ۳۰ دقیقه از آن را آیتم های تولیدی تشکیل می دهند، گفت: بحث جذب مخاطب به خود برنامه سازان برمی گردد نه به زنده بودن و یا تولیدی بودن برنامه ها، درواقع هنر تهیه کنندگی برنامه های رادیویی در انتقال پیام و جذب مخاطب خاموش است همچنین بخشی از سیاست های شبکه هم توسط علی سیفی مدیر رادیو جوان انجام می شود. با این حال به نظر من برنامه های تولیدی ماندگارتر هستند و قابلیت تکرار نیز دارند. همچنین ساخت برنامه های تولیدی سخت تر است چراکه آزمون و خطا دارد و اتفاقا برنامه های تولیدی هستند که تهیه کننده را می سازند.

عوامل این برنامه رادیویی که بامداد شنبه‌ها روی آنتن می‌رود به این شرح هستند: گوینده برنامه: سید حسن اسماعیل پور، بازیگر: حسین قدیمی، نویسندگان: حسن صنوبری، الهه سلحشور و فریبا درخشان نیا، صدابردار: سعید صادقی، آیتم سازان: محمد امرایی، شیرین بغدادی و حسین قدیمی، هماهنگی و ارتباطات: فرزاد محمدی راد.

کد N833928

وبگردی