آفتاب

رهبر مخالفان در ونزوئلا برگزاری تظاهرات ضد دولتی را خواستار شد

رهبر مخالفان در ونزوئلا برگزاری تظاهرات ضد دولتی را خواستار شد

رهبر اپوزیسیون محبوس ونزوئلا در فیلم منتشر شده‌ای ضمن اعلام اینکه اعتصاب غذا را آغاز کرده، خواستار برگزاری اعتراضات ضد دولتی گسترده در چند روز آینده شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "لئوپولدو لوپز"، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا بیش از یک سال است که به خاطر اتهامات مربوط به نقشش در رهبری اعتراضات علیه دولت سوسیالیست این کشور در سال گذشته میلادی در یک زندان نظامی به سر می‌برد.

در این فیلم لوپز، شهردار سابق منطقه کاراکاس بار دیگر اظهارات خود را مبنی بر اینکه دولت ونزوئلا فاسد و فاقد صلاحیت است، تکرار کرده و مقامات را به کشتار چندین تن از مردم در جریان اعتراضات سال 2014 میلادی که بیش از 40 تن در آن کشته شدند، متهم کرد.

روز شنبه اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه "دانیل سبایوس"، دوست و همکار لوپز از این زندان نظامی در خارج از کاراکاس به زندانی دیگر منتقل شده است.

لوپز در این فیلم گفت: یک سال و سه ماه پس از درخواست‌ ما برای تغییرات، وضعیت به مراتب بدتر شده به طوریکه وضعیت تورم، جرائم و فساد بیشتر شده است.

وی خواستار برگزاری اعتراضات بزرگ و صلح آمیز شد.

لوپز همچنین گفت، وی و سبایوس به منظور درخواست برای آزادی زندانیان سیاسی، پایان سرکوب‌ها و تعیین تاریخی برای برگزاری انتخابات قانونگذاری اعتصاب غذا را آغاز کردند.

انتهای پیام

کد N833462

وبگردی