آفتاب

راهپیمایی زنان مدافع صلح در مرز دو کره برگزار می‌شود

راهپیمایی زنان مدافع صلح در مرز دو کره برگزار می‌شود

یکی از چهره‌های برجسته فمینیسم به همراه دو تن از برندگان جایزه صلح نوبل به گروهی از زنان فعال اجتماعی پیوستند که قصد دارند در اقدامی نمادین در منطقه غیرنظامی بین کره‌شمالی و کره‌جنوبی راهپیمایی کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه راشاتودی، "گلوریا استنیم" 81 ساله یکی از چهره‌های برجسته فمینیسم است که به دعوت این گروه 30 نفره زنان فعال اجتماعی پاسخ مثبت داده است. "میرید مگویر" و "لیما گبویی"، برندگان جایزه صلح نوبل نیز به این گروه پیوسته‌اند. مگویر در سال 1976 به عنوان یکی از پایه‌گذاران گروه "زنان برای صلح" در ایرلند شمالی و گبویی در سال 2011 برای کمک به پایان جنگ داخلی در لیبریا جایزه صلح نوبل دریافت کردند.

این گروه اعلام کرد، قصد دارد 24 مه و همزمان با روز جهانی زنان برای صلح و خلع سلاح در اقدامی تاریخی از منطقه غیرنظامی بین کره‌شمالی و جنوبی عبور کند.

افراد شرکت کننده در این اقدام معتقدند با این حرکت نه تنها به هدف خود در ارتباط بین زنان می‌رسند بلکه دولت دو کره را مجبور خواهند کرد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. آنها تاکید می‌کنند که قدم‌ در جاه‌ای می‌گذارند که هر دو دولت درباره آن توافق دارند.

قرار است در پایان این اقدام مراسمی برگزار شود و طی آن بیانیه‌ای مبنی بر تمایل مردم سراسر کره به اتحاد مجدد این شبه جزیره قرائت شود.

انتهای پیام

کد N831946

وبگردی