آفتاب
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان:

بی اطلاعی جوانان از فرهنگ نسل گذشته، مهم ترین آسیب است

بی اطلاعی جوانان از فرهنگ نسل گذشته، مهم ترین آسیب است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: محصول نیشکر صومعه‌سرا یکی از محصولات کاندیدا برای اجرا در سطح کشور است و تمام تلاش ما در انتخاب طرح، نبود تشابه محصول در استان‌های دیگر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، حمید آذرپور در حاشیه برگزاری پنجمین جشنواره توت‌فرنگی که در روستای صوفیانده صومعه سرا برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره بر اینکه استان گیلان دارای توانمندی ها و پتانسیل های فراوان در حوزه فرهنگی، تاریخی، مذهبی، طبیعی و گرشگری است، اظهار کرد: این توانمندی ها سبب شده استان گیلان یکی از پنج قطب مطرح گردشگری باشد که به توسعه گردشگری این استان منجر می شود.

وی اهداف برگزاری این جشنواره ها را شناسایی مناطق کمتر شناخته شده و کمتر معرفی شده استان گیلان، شناسایی و معرفی پتانسیل ها در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری، آداب و رسوم و فرهنگ دانست و عنوان کرد: با معرفی پتانسیل و ظرفیت‌ها به مردم سایر نقاط کشور، توسعه گردشگری رواج می یابد.

آذرپور با بیان اینکه معرفی توانمندی ها در حوزه های مختلف مانع از گسست فرهنگی نسل امروز و گذشته می شود، خاطر نشان کرد: با برگزاری اینگونه جشنواره ها می توان امیدوار بود که نه تنها آداب و رسوم و فرهنگ منسوخ نمی شود، بلکه نسل به نسل منتقل می گردد.

وی اضافه کرد: یکی از مهم ترین آسیب های قابل مشاهده در اجتماع، بی اطلاعی جوانان و نسل امروز از فرهنگ نسل گذشته است که با حفظ داشته ها می توان به نوعی در برابر تهاجمات فرهنگی ایستادگی کرد و واکسینه شد.

آذرپور به تلاش ها در راستای ملی شدن جشنواره ها اشاره کرد و افزود:معرفی یک برنامه و طرح شاخص از هر استان برای اجرا در سطح کشوری و ملی در ایام تابستان یکی از موضوعات مطرح شده در جلسات روزهای اخیر با حضور معاونین میراث فرهنگی بوده است.

وی با بیان اینکه محصول نیشکر صومعه سرا یکی از کاندیدای مطرح شده در این راستا است، تصریح کرد: تمام تلاش ما در انتخاب، نبود تشابه محصول در استان های دیگر است تا بازخورد مدنظر ما برآورده شود.

آذرپور با بیان اینکه جشنواره های فراوانی همچون جشنواره مجسمه های شنی و جشنواره موزه میراث روستایی در استان برگزار می شود، اذعان کرد: موزه میراث فرهنگی با دارا بودن 9 حوزه فرهنگی – معماری که خود بزرگترین اکوموزه سرباز خاورمیانه است، می تواند یکی دیگر از برنامه های معرفی باشد.

وی به راه اندازی ایستگاه های ثابت و موقت اطلاع رسانی در مبادی ورودی و خروجی استان در آغاز تعطیلات تابستانی اشاره کرد و ادامه داد: همچنین در این ایام، ایستگاه های صنایع دستی به صورت پررنگ در مناطق پرتردد استان گیلان راه اندازی می شوند و به تولید و عرضه مستقیم کالا اقدام می کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در خاتمه برگزاری جشنواره های مختلف و مسابقات را از دیگر برنامه های فرهنگی در تعطیلات تابستان برشمرد.

انتهای پیام

کد N831419

وبگردی