آفتاب
رئیس سازمان اوقاف:

ذلت‌پذیری با فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) سازگاری ندارد

ذلت‌پذیری با فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) سازگاری ندارد

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: امروز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیست‌ها درصدد هستند که روحیه مقاومت و ایستادگی مسلمانان را بشکنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در نهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر ضرورت توجه به صبر و استقامت و مقاومت در برابر مشکلات گفت: یکی از موضوعاتی که جامعه ایران و جهان اسلام مبتلابه آن است صبر و استقامت در برابر سختی‌ها و مشکلات است، امروز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیست‌ها درصدد هستند که روحیه مقاومت و ایستادگی مسلمانان را بشکنند و آن را تبدیل به روحیه تسلیم و ذلت‌پذیری کنند که این با فرهنگ قرآن و اهل بیت هماهنگ نیست.

وی ادامه داد: البته برخی عوامل داخلی نیز در کشور به دنبال این هستند که با هدایت و راهنمایی آنها به ویژه در مقابل مشکلات اقتصادی فضای عمومی جامعه را آلوده کنند و در این شرایط همواره این سوال را مطرح می‌کنند که چقدر باید هزینه بدهیم؟

وی با اشاره به برخی از آیات قرآن مبنی بر توجه به استقامت و صبر افزود: خداوند در قرآن کریم بارها به پیامبر اکرم(ص) درباره مقاومت در برابر مشکلات تذکر داده است، بنابراین وظیفه امت اسلامی مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان تا رسیدن به هدف و نتیجه نهایی است.

محمدی یادآورد شد: خداوند در قرآن کریم به پیامبر(ص) می‌فرماید مردم را دعوت کن آنچنان که به تو امر و ماموریت داده شده و در این راه استقامت به خرج بده و از خواسته‌های دشمن تبعیت نکن، چراکه خواسته دشمن کوتاه آمدن و تبعیت از آن است.

رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه کشور با اشاره به این‌که «برخی راه خوشبختی را همراه شدن با خواسته استکبار جهانی می‌دانند» افزود: عده‌ای می‌گویند اگر بخواهیم زندگی کنیم باید با کدخدای جهان همراه شویم، درحالی که با توجه به آیات قرآن کریم این کار درست نیست و امام خمینی(ره) نیز در وصیتنامه سیاسی خویش بر ایستادگی در مقابل دشمنان تاکید کرده است.

وی با بیان این‌که «در امت‌های گذشته و پیامبران نیز مشکلات و سختی‌ها وجود داشته است» گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید گاهی این سختی‌ها و مشکلات به گونه‌ای بوده که پیروان پیامبران و حتی خود آنها ناامید و مایوس می‌شوند. ما گاهی فکر می‌کنیم اسلام به راحتی به دست ما رسیده است در حالی که اینگونه نیست.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی و رهبران بزرگ نشان دادند در زمان گرفتاری‌ها مرد عمل هستند و ما نیز نباید در برابر مشکلات متزلزل شویم.

محمدی با تاکید بر پژوهش‌های علمی و کاربردی در این راستا افزود: باید این موضوع را به اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان آموزش دهیم. ما فکر می‌کنیم قرآن فقط برای تلاوت است در صورتی که آن پاداش نهایی برای عمل به قرآن است. امیدوارم که با بیان و زبان روز رهنمودهای قرآن را مطرح کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در عید مبعث اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در عید مبعث به جاهلیت اولی اشاره کردند، امروز مردم یمن را مظلومانه می‌کشند در حالی که ادعای خدمت به حرمین شریفین و حقوق بشر را دارند، اگر این اتفاق در اروپا و امریکا می‌افتاد آنها تحمل نمی‌کردند و این، نفاق آنها را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: آنها در برابر کمک‌های انسان دوستانه ایران به یمن اعتراض می‌کنند درحالی که خود به صورت ناجوانمردانه به مردم یمن حمله می‌کنند و حتی گاهی یک منطقه را 200 بار بمباران می‌کنند و این همان جاهلیت مدرن است ما نیز در هر نقطه‌ای از عالم از حقوق مظلومان دفاع می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به سخنان وزیر امور خارجه وقت آمریکا در کتابش اشاره کرد و گفت: وزیر خارجه آمریکا مطرح کرد که به 200 کشور جهان برای تشکیل و هدایت گروه‌های تکفیری سفر کرده است و امروز آنها ادعای مبارزه با تروریسم را دارند. ما بیش از 17 هزار شهید به دست تروریسم‌های داخلی داده‌ایم و عملا نشان داده‌ایم که با این حرکت‌ها مخالف هستیم.

محمدی در پایان گفت: شناخت دشمن نیاز به بصیرت دارد و این راه سعادت و خوشبختی است و یکی از آموزه‌های کتاب الهی و فرهنگ وحیانی آن است. قرآن کتاب بشارت، رحمت و هدایت است به شرطی که به آن عمل کنیم و در جهت پاسخگویی به نیازهای جامعه از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام

کد N830618

وبگردی