آفتاب

سنایی تاکید کرد: گسترش همکاری‌های ایران با جمهوری باشقیرستان

سنایی تاکید کرد: گسترش همکاری‌های ایران با جمهوری باشقیرستان

در آستانه برگزاری نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در اوفای باشقیرستان، انور محموداف، نایب رییس کمیته امور بین‌الملل دومای کشوری روسیه و نماینده جمهوری باشقیرستان با مهدی سنایی، سفیر ایران در فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار نماینده باشقیرستان با اشاره به روند رو به رشد روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه در عرصه‌های مختلف از جمله در همکاری‌های پارلمانی، افزایش ارتباط بین کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس دو کشور و نمایندگان استانی را خواستار شد و آمادگی پارلمان جمهوری باشقیرستان را در این زمینه اعلام کرد.

او هم‌چنین با برشمردن ظرفیت‌های اقتصادی، گردشگری و فرهنگی، موقعیت جغرافیایی، قدمت و آثار تاریخی و مشترکات فرهنگی بین این منطقه با جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های مناطق ایران با جمهوری باشقیرستان بیش از پیش توسعه یابد.

مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز با استقبال از گسترش مناسبات با جمهوری باشقیرستان، تنظیم و توسعه همکاری‌های مناطق مختلف ایران و روسیه را از اولویت‌های مشترک دو کشور دانست و تاثیر این همکاری بر افزایش روابط اقتصادی، فرهنگی دوجانبه را قابل توجه ارزیابی کرد.

سنایی با استقبال از توسعه همکاری بین کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس ایران و روسیه و نیز نمایندگان استان‌های دو طرف، ابراز امیدواری کرد که با تبادل هیات‌های تجاری، فرهنگی و هنری بین جمهوری باشقیرستان با کشورمان، زمینه ارتقای هرچه بیش‌تر روابط فراهم شود.

انتهای پیام

کد N830002

وبگردی