آفتاب
با حضور در حرم امام خمینی(ره)

رهبر جهانی کلیسای کاتولیک آشوری کلدانی به آرمان‌های امام(ره) ادای احترام کرد

رهبر جهانی کلیسای کاتولیک آشوری کلدانی به آرمان‌های امام(ره) ادای احترام کرد

رهبر جهانی کلیسای کاتولیک آشوری کلدانی با حضور در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، به مقام رفیع ایشان ادای احترام کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایرا( ایسنا)، پاتریارک مارلوییس رافائل ساکو رهبر جهانی کلیسای کاتولیک آشوری کلدانی به همراه جمعی از آشوری‌های ایرانی با حضور در مرقد مطهر امام راحل، به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کرد.

وی در این بازدید با گرامیداشت یاد و نام امام راحل گفت: هدف اول از سفر به ایران دیدار با آشوریان و مسیحیان ساکن ایران و همچنین تقویت روابط بین ایران و اعراب و به خصوص بین مسلمانان و مسیحیان است، متأسفانه منطقه‌ی خاورمیانه، در حال حاضر درگیر خشونت‌ و جنگ‌های متعددی است و به همین دلیل مسلمانان و مسیحیان باید متحد شوند تا آتش این فتنه‌ها را خاموش کنند، امروز کشور ایران بسیار نیرومند و قوی است و نقش مهم و موثری در برقراری امنیت در خاورمیانه دارد.

رهبر جهانی کلیسای کاتولیک آشوری کلدانی اضافه کرد: مسئولان منطقه‌ی خاورمیانه از امام خمینی(س) یاد بگیرند که از خشونت بپرهیزند و با صلح درکنار هم زندگی کنند، به دلیل اینکه ثمره جنگ فقط مرگ و بدبختی‌ است در حالی که هدف رهبران مذهبی محبت، اتحاد و پیشرفت است.

پاتریارک مارلوییس رافائل ساکو خاطرنشان کرد: امام خمینی(س)، به عنوان رهبر ایران و مرجعیت شیعه در جهان فرد طراز اولی بود و ما مسیحیان نیز، اسلام و مسلمانان را محترم می‌شماریم، به دلیل این‌که آن‌ها هم به ما احترام می‌گذارند و احترام گذاشتن به دیگران جز اخلاق مسیحیان است.

رهبر جهانی کلیسای کاتولیک آشوری کلدانی در خصوص تقریب مذاهب، تشریح کرد: اساس دین بر گفتگو است و اسلام و مسیحیت از انسان‌ها برای گفتگو با هم دعوت می‌کند. من عضو هیئت گفتگو در سطح جهان هستم و ملاقات‌هایی که در ایران و عراق با مراجع دینی داشتم، مهمترین دلیلش همین بحث گفتگوهاست و همچنین از دانشگاه ادیان و مذاهب در قم نیز بازدید کردیم و در آنجا مشاهده کردم که چندین کتاب در مورد مسیحیت در این مرکز منتشر شده است و من همه‌ی این محاسن را به دنیا خواهم گفت تا مسلمانان و مسیحیان با هم متحد باشند.

انتهای پیام

کد N828584

وبگردی