آفتاب
اسماعیلی:

دادگاه‌های انقلاب اسلامی از آثار گرانسنگ امام راحل (ره) به‌شمار می‌روند

دادگاه‌های انقلاب اسلامی از آثار گرانسنگ امام راحل (ره) به‌شمار می‌روند

چهارمین نشست شورای معاونین دادگستری استان تهران در سال جاری با حضور اعضاء و به ریاست غلامحسین اسماعیلی برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تبریک اعیاد رجبیه و شعبانیه اظهار کرد: دادگاه‌های انقلاب اسلامی از آثار گرانسنگ امام راحل (ره) به شمار میروند و آن بزرگوار با اشراف بر اوضاع و احوال دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به‌موقع در جهت حفظ نظام ، امر به راه اندازی این دادگاه ها فرمودند و امروز نیز این نهال برخواسته از انقلاب اسلامی تحت حمایت همه جانبه مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی قرار دارد و در طول تاریخ انقلاب، در حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی و مقابله با دشمنان و بدخواهان جمهوری اسلامی، خدمات مهمی انجام داده و در این مسیر شهدای بزرگی نیز تقدیم نموده است که یاد و خاطره همه آنان را گرامی می داریم .

وی افزود: گرچه در سال‌های اخیر از ناحیه برخی افراد دگراندیش موضوع عدم ضرورت تداوم فعالیت این محاکم مطرح شد، ولی بر این باوریم که این انقلاب به لحاظ ویژگی های اسلامی، انقلابی و استقلال طلبی که دارد همیشه با دشمنی دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنها مواجه است و تا زمانی که این دشمنی ها وجود داشته باشد حفظ و تقویت دادگاه های انقلاب نیز ضرورت خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به جایگاه و ماموریت های ویژه دادگاه انقلاب اسلامی گفت : قضات و پرسنل این مجموعه باید در زمره بهترین نیروهای دستگاه قضایی باشند و همیشه خود را سرباز و پاسدار انقلاب و آرمان های آن بدانند.

وی بیان کرد: ضروریست رویدادها و حوادث مهم و همچنین پرونده های مهم به فوریت به مدیریت دادگستری استان تهران منعکس شود تا با اشراف کامل به موارد مذکور، پیگیری های لازم معمول و تصمیمات لازم بموقع اتخاذ گردد و نقش مدیران واحدهای قضایی و ستادی در این رابطه بسیار مهم است.

اسماعیلی آنگاه با اشاره به اجرای قانون آئین دادرسی کیفری جدید از ابتدای تیرماه امسال اظهار کرد: در این راستا جلسات متعددی تشکیل شده و سازوکارهای لازم پیش بینی شده است، البته هنوز راجع به انتصابات همکاران قضائی مطابق با قانون مذکور پرداخته نشده لیکن با دقت و جدیت این امر در حال پیگیری است.

وی بار دیگر به متخلفین هشدار داد و تاکید کرد: با بکارگیری کلیه ظرفیت های قانونی در مراحل مختلف قضایی اعم از داسرا ، دادگاه بدوی، کیفری استان و تجدیدنظر با حمایت های بی‌دریغ ریاست محترم قوه قضائیه، با افراد متخلف قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران پیش از این نشست در مراسم نماز جماعت ظهر و عصر قضات و کارمندان دادگاه های انقلاب اسلامی تهران شرکت نمود و بین دو نماز با بیان حدیثی از امام علی (ع) از نمازگزاران خواست در جهت رعایت هرچه بیشتر حقوق مردم در حد توان تلاش نمایند تا از این طریق به خداوند متعال تقرب جویند .

وی در پایان از زحمات بی‌دریغ و ارزشمند همکاران قضایی و اداری صمیمانه تقدیر کرد.

در ادامه نشست ، مطابق با دستور کار تنظیمی ، تعدادی از اعضاء شورا به بیان اخبار مهم حوزه مسئولیت خود پرداختند و آنگاه حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد معاون قضایی رئیس کل و سرپرست دادگاه های انقلاب اسلامی تهران گزارشی از عملکرد و مشکلات مطروحه به جمع حاضر ارائه کرد که رئیس کل دادگستری استان تهران هم در جهت رفع این مشکلات در حد مقدورات قول مساعد داد.

رئیس کل دادگستری استان تهران پیش از تشکیل جلسه شورای معاونین از برخی از بخش های مهم دادگاهی انقلاب اسلامی تهران بازدید کرد.

انتهای پیام

کد N828543

وبگردی