آفتاب

اوباما تجهیز پلیس آمریکا به تسلیحات نظامی را محدود کرده است

اوباما تجهیز پلیس آمریکا به تسلیحات نظامی را محدود کرده است

رئیس جمهوری آمریکا با اعمال محدودیت‌ در مجهز کردن پلیس این کشور به تسلیحات نظامی راه را برای تسهیل تنش‌ها میان پلیس و جوامع اقلیت این کشور باز کرد و گفت: تجهیزات نظامی نباید به عنوان ابزار در مقابله با جرایم محرمانه و حقوقی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا دستور داده تا دیگر نارنجک انداز، سرنیزه، خودروهای زرهی، هواپیما و خودروهای مسلح، مهمات کالیبر 50 و کالیبرهای بالاتر در اختیار پلیس ایالتی آمریکا قرار نگیرد.

اوباما 9 ماه پس از خشم مردم آمریکا در پی استفاده پلیس از خودروهای زرهی و سپرهای ضد شورش علیه تظاهرکنندگان در فرگوسن، میسوری گفت: ما شاهد بوده‌ایم که چگونه تسلیحات و ادوات نظامی باعث شده تا مردم احساس کنند درگیر نیروهای اشغالی شده‌اند در حالیکه این نیروها مسولیت حفظ آرامش مردم را دارند. این تسلیحات باعث رعب و وحشت ساکنان محلی می‌شود.

رئیس جمهوری آمریکا در نیوجرسی و در حالی این سخنان را مطرح کرد که از اقدامات پلیس ایالات متحده در بهبود روابط با جوامع فقیر وضعیت این کشور استقبال کرد. در حالیکه پلیس آمریکا به خاطر مرگ چند مظنون سیاهپوست به شدت در مرکز توجه قرار دارد، اوباما گزارش نهایی خود را درباره عملکرد و تجهیز پلیس ارائه کرد که براساس آن می‌توان میان پلیس و جوامع اقلیت آمریکا اعتمادسازی کرد.

وی همچنین خواستار تجدیدنظر در اعمال محکومیت‌ها برای جرایم غیرخشن مواد مخدر شد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین فهرستی از تسلیحات ممنوعه برای پلیس این کشور ارایه کرد که شامل خودروهای زرهی نظیر Humvee، هواپیمای باسرنشین، پهپاد، تسلیحات ویژه، مواد انفجاری، آتشبار و باتوم‌های ضد شورش،کلاهخود و سپر است.

مساله نظامی شدن پلیس آمریکا سال گذشته میلادی و پس از آن مطرح شد که یک افسر پلیس آمریکا در فرگوسن به یک نوجوان 18 ساله سیاهپوست غیرمسلح شلیک کرد و وی را از پای درآورد.

انتهای پیام

کد N827762

وبگردی