آفتاب

اشپینگل: آلمان چشم انتظار لغو تحریم‌های ایران

اشپینگل: آلمان چشم انتظار لغو تحریم‌های ایران

نشریه اشپینگل در گزارشی با اشاره به توافق هسته‌ای احتمالی میان ایران و گروه 1+5 نوشت: آلمان چشم انتظار لغو تحریم‌هاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هفته‌نامه آلمانی اشپینگل در گزارش خود نوشت: دولت فدرال آلمان انتظار دارد پس از حصول یک توافق جامع میان ایران و قدرت‌های جهانی در پایان ماه ژوئن و لغو تحریم‌ها علیه تهران، صادرات آلمان به ایران افزایش بسیار زیادی پیدا کند.

وزارت اقتصادی آلمان تخمین زده است که ایران نیازمند سرمایه‌گذاری سالانه بالغ بر 100 میلیارد دلار برای بازسازی زیربناهایش، ورود خودروهای مدرن، ماشین‌آلات و دارو است.

صادرات آلمان به ایران پیش از آن که تحریم‌ها در چهار سال گذشته سخت‌تر شود سالانه نزدیک به چهار میلیارد یورو بود. از این رو وزارت اقتصاد انتظار این را دارد که با لغو تحریم‌ها علیه ایران این صادرات به روزهای گذشته بازگردد و رشد چشمگیری پیدا کند.

نشریه اشپینگل در ادامه به سفر اخیر بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران به برلین در ماه مه اشاره کرد و نوشت: وی در این سفر با گروه‌های تجاری، شرکت‌های بزرگ و وزیر اقتصاد آلمان دیدار کرد و گفت که چه فرصت‌های تجاری بزرگی در ساخت و ساز در بخش انرژی ایران نهفته است.

وزیر نفت ایران به اشپینگل گفت که کشورش می‌تواند راه ورود شرکت‌های خارجی به بازار در منطقه شامل عراق،‌ ترکمنستان، آسیای میانه و آذربایجان را باز کند.

چندین هیأت آلمان شامل مالکان شرکت‌های صنعتی و سرمایه‌گذاران در هفته‌های اخیر از ایران بازدید کرده‌اند.

ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، ‌فرانسه و آلمان در اوایل ماه آوریل به یک چارچوب برای حصول توافق هسته‌ای نهایی دست پیدا کردند و اکنون انتظار می‌رود این کشور بتوانند تا پایان ماه ژوئن که ضرب الاجل تعیین شده برای این مذاکرات است به توافق جامع دست یابند. رادیو دویچه وله آلمان پیش از این به نقل از اعضای اطاق بازرگانی این کشور اعلام کرده بود اگر تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران لغو شود، صادرات آلمان به تهران تا 12 میلیارد یورو در سال افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

کد N826927

وبگردی