آفتاب
در پاسخ به تحرکات ناتو:

روسیه حضور نظامی خود را در کریمه تقویت می کند

روسیه حضور نظامی خود را در کریمه تقویت می کند

نماینده روسیه در ناتو از تقویت بنیه دفاعی این کشور در کریمه در واکنش به گسترش فعالیت های نظامی این سازمان در شرق اروپا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نماینده روسیه در ناتو در واکنش به گسترش فعالیت های نظامی این سازمان، از تقویت بنیه دفاعی این کشور در کریمه خبر داد.

«الکساندر گراشکو» نماینده روسیه در ناتو پس از اتمام اجلاس ۲ روزه وزیران امورخارجه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد: از آنجایی که ناتو در نزدیکی مرزهای ما فعالیت های خود را تشدید کرده است، مجبوریم نیروهای خود را در کریمه افزایش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه تمامی اقدامات روسیه بر اساس توافق های بین المللی است افزود: هیچ ممنوعیتی برای استقرار برخی سلاح ها در کریمه وجود ندارد. دو روز پیش، وزیران امورخارجه ۲۸ کشور عضو ناتو و نمایندگان بلند پایه ۱۷ کشور در شهر بلک استان آنتالیا گردهم آمدند.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو از برنامه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای تقویت قوا در اروپای شرقی و غربی به منظور مقابله با نفوذ روسیه خبر داده بود. استولتنبرگ مدعی شده بود که در پاسخ به تهدیدات محیطی پیش رو، ناتو قوای خود را در حدی تقویت خواهد کرد که قابل مقایسه با تحرکات نظامی در دوره جنگ سرد باشد.  

این در حالی است که روابط غرب به ویژه آمریکا پس از همه پرسی الحاق کریمه با روسیه به سردی گراییده است. کریمه که شبه جزیره ای در مجاورت دریای سیاه است، به دنبال همه پرسی ماه مارس سال جاری به روسیه ملحق شد.

هر دو مجلس روسیه پس از تأیید نتیجه این همه پرسی، الحاق کریمه و سواستوپول به روسیه را تأیید و به دنبال آن ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور با الحاق دو شهر مذکور به فدراسیون روسیه موافقت کرد. گفتنی است تا کنون کی یف از پذیرفتن نتیجه این رفراندوم خودداری کرده است.

کد N823964

وبگردی