آفتاب

فرمانده آمریکایی: ما و ترکیه برای آموزش مخالفان سوری در یک مسیر قدم برمی‌داریم

فرمانده آمریکایی: ما و ترکیه برای آموزش مخالفان سوری در یک مسیر قدم برمی‌داریم

فرمانده یگان اروپایی آمریکا گفت، وی از تیم آموزشی آمریکا در ترکیه برای برنامه آموزش و تجهیز مخالفان میانه‌روی سوریه دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه حریت، ژنرال فیلیپ بریدلاو، افسر آمریکایی و فرمانده یگان اروپایی آمریکا به خبرنگاران در آنتالیا گفت: از عملکرد این تیم و تاسیساتی که ارتش ترکیه فراهم کرده، تحت تاثیر قرار گرفتیم. من در حقیقت از آمادگی‌های این تیم، درکشان از این ماموریت و تدارکاتشان تحت تاثیر قرار گرفتم.

وی از پرداختن به جزئیات مربوط به روز آغاز این برنامه امتناع کرده و گفت: هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نشده اما تمامی آمادگی‌های لازم مهیا است.

بریدلاو در پاسخ به این سوال که آیا هدف آمریکا و ترکیه در آموزش مخالفان سوری یکی است یا خیر؟ گفت: هدف کمک به سوری‌ها در دفاع از سوریه است. هدف از این اقدام کمک به افرادی است که رویکرد ما را در سوریه دارند و همچنین آموزش و تجهیز آنها برای دفاع از خودشان است. ما و ترکیه در یک مسیر قدم برمی‌داریم. از این سوال متعجب شدم. ما متحدان نزدیکی هستیم.

وی افزود: ما درباره موضوعات مختلف با یکدیگر متحد هستیم. ترکیه یکی از متحدان مهم است. ترکیه در موقعیت جغرافیایی مهمی قرار دارد. ما درباره تمامی جنبه‌های همکاری‌مان مذاکره کرده‌ایم.

بریدلاو درباره مذاکرات ترکیه با چین برای به دست آوردن یک سیستم دفاع موشکی جدید نیز گفت: ترکیه یک کشور مستقل است و برای خرید هرگونه سیستمی که می‌خواهد، خودش تصمیم می‌گیرد. اصلاً مناسب نیست که من درباره آنچه که ترکیه باید بخرد، اظهارنظر کنم. به عنوان فرمانده ناتو و یکی از افسران آمریکا با این سیستم آمریکایی کار می‌کنم. من از تمامی مزایای داشتن این سیستم مطلع هستم.

انتهای پیام

کد N822805

وبگردی