آفتاب

برنامه آموزش و تجهیز مخالفان سوری در ترکیه به تاخیر افتاد

برنامه آموزش و تجهیز مخالفان سوری در ترکیه به تاخیر افتاد

وزیر امور خارجه اعلام کرد: دلیل تاخیر در برنامه آموزش و تجهیز مخالفان میانه‌روی سوری عدم توافق میان آنکارا با واشنگتن نیست بلکه به خاطر دلایل تکنیکی و نقل و انتقال سربازان آمریکایی مسوول انجام این برنامه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: ورود سربازان آمریکایی به ترکیه برای آموزش مخالفان میانه‌روی سوری به خاطر بعد مسافت به تاخیر افتاده است. این برنامه در اردن و ترکیه آغاز شده و سپس در قطر انجام می‌شود.

چاووش اوغلو بار دیگر تاکید کرد که اظهارنظر ترکیه در ایجاد یک منطقه امن در سوریه برای استقرار مخالفان میانه‌رو پس از آموزش یک ضرورت است. همچنین یک منطقه پرواز ممنوع هم باید در مناطقی که این مخالفان میانه‌رو مستقر می‌شوند، برای حفاظت از آنها ایجاد شود. اگر آنها را آموزش دهیم، تجهیز کنیم و سپس به آنها بگوییم مواظب خودشان باشند، برنامه مذکور هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه ترکیه پیشتر گفته بود که برنامه آموزش و تجهیز مخالفان میانه‌روی سوری تحت رهبری آمریکا در نهم مه 2015 در ترکیه آغاز می‌شود، هنوز این برنامه آغاز نشده است.

انتهای پیام

کد N820077

وبگردی