آفتاب

لیبرمن پیشنهاد نتانیاهو برای تصدی وزارت جنگ را تایید کرد

لیبرمن پیشنهاد نتانیاهو برای تصدی وزارت جنگ را تایید کرد

رئیس حزب "اسرائیل خانه ما" دریافت پیشنهاد تصدی وزارت جنگ از سوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به منظور مشارکت در ائتلاف دولتی جدید وی را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، آویگدور لیبرمن که هفته قبل انصراف خود از مشارکت در ائتلاف دولتی جدید نتانیاهو را اعلام کرد، پیشنهاد نخست وزیر این رژیم برای مشارکت در ائتلاف دولتی و تصدی وزارت جنگ را تایید کرد.

لیبرمن گفت: اخبار منتشر شده درباره پیشنهاد تصدی وزارت جنگ را تکذیب نمی کند. وی در عین حال تاکید کرد که نتانیاهو به افکار عمومی جامعه صهیونیستی دروغ گفته و آنها را فریب داده است؛ چرا که در توافقات وی با احزاب دیگر برای مشارکت در ائتلاف دولتی، مساله مهاجرت یهودیان و جذب آنها به فلسطین اشغالی نیست.

رئیس "اسرائیل خانه ما" حتی مدعی شد که دوستان بیشتری از خود نتانیاهو در میان وزرا، اعضا و فعالان حزب لیکود دارد که طی روزهای گذشته با وی صحبت و ابراز حمایت کرده‌اند.

در همین حال، بنیامین نتانیاهو از تصمیم خود برای بزرگتر کردن دولتش خبر داد و درباره توزیع مناصب وزارتی و دولتی به اعضای حزب لیکود گفت که این حزب پست های اصلی را در حوزه امنیت، سیاست خارجی، اقتصاد و جامعه صهیونیستی در اختیار خواهد گرفت و تعداد پست های وزارتی آن بیش از دولت قبلی خواهد بود.

وی افزود: «دولت ضمن حفظ امنیت، با احساس مسئولیت بیشتری امور سیاسی را به پیش خواهد برد و زمینه رونق اقتصادی را فراهم خواهد کرد.» نتانیاهو در عین حال از کاهش هزینه های معیشتی و مسکن خبر داد و تاکید کرد که تحقق این اهداف نیازمند بزرگتر شدن بدنه دولت و اجماع گسترده است.

از سوی دیگر، اسحاق هرتزوگ رئیس حزب اردوگاه صهیونیستی تاکید کرد که در دولت نتانیاهو مشارکت نخواهد کرد، بلکه امکان تشکیل دولت جایگزین به نخست وزیری خود را بررسی می کند.

وی افزود: قصد ندارد به نتانیاهو که دولت خود را تنها با حمایت 61 عضو کنست تشکیل داده است، کمک کند، بلکه می‌خواهد جای وی را بگیرد و در صورتی که این هدفش در کنست فعلی محقق نشود، در انتخابات مجدد آنرا دنبال خواهد کرد.

در همین راستا، فراکسیون پارلمانی حزب اردوگاه صهیونیستی که رقیب اصلی حزب حاکم لیکود در انتخابات اخیر کنست بود و با کسب 24 کرسی در رتبه دوم قرار گرفت، خواستار انحلال بیستمین دوره کنست صهیونیستی قبل از ادای مراسم سوگند قانونی از سوی دولت جدید بنیامین نتانیاهو شد.

به گزارش منابع قدس اشغالی، اردوگاه صهیونیستی در توجیه این درخواست خود اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو از شروط و شیوه های خطرناکی برای تشکیل دولت جدید خود استفاده کرده است که تنها منافع گروه های خاصی را تامین می کنند.

این حزب خاطرنشان کرده است که نتانیاهو در آخرین لحظات مذاکرات برای تشکیل ائتلاف دولتی، امتیازات سیاسی متعددی به برخی شرکای خود داده است.

گفتنی است که نتانیاهو رئیس حزب لیکود و نفتالی بنت رئیس حزب خانه یهودی چهارشنبه شب گذشته و در آخرین ساعات مهلت اضافی تشکیل دولت جدید برای مشارکت در دولت ائتلافی به تفاهم رسیدند تا بدین ترتیب، تعداد اعضای کابینه نتانیاهو به حد نصاب لازم؛ 61 نفر برسد.

انتهای پیام

کد N820059

وبگردی