آفتاب
در دیدار سفرای جدید بلغارستان و ارمنستان:

روحانی بر گسترش مناسبات ایران با ارمنستان و بلغارستان تاکید کرد

روحانی بر گسترش مناسبات ایران با ارمنستان و بلغارستان تاکید کرد

رییس جمهوری گفت: بلغارستان دارای موقعیت جغرافیایی ممتاز در جنوب شرقی اروپاست و می تواند پل ارتباطی ایران با کشورهای اروپایی در همه حوزه ها از جمله در زمینه انتقال انرژی باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید بلغارستان با اشاره به بیش از یک قرن مناسبات سیاسی فیمابین، اظهار داشت : همکاری های دو کشور در این مدت همواره خوب بوده است و امیدواریم حضور شما در شرایط جدید بر تحکیم مناسبات و رسیدن به نقطه مطلوب در روابط تاثیرگذار باشد.

رییس جمهوری آمادگی کشورمان برای توسعه روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با بلغارستان را یادآور شد و گفت : دو کشور دارای ظرفیتها و جاذبه های فرهنگی و طبیعی بسیار درحوزه گردشگری هستند و باید در این زمینه بیش از پیش فعالیت کرد.

سفیر جدید بلغارستان نیز اراده مقامهای ارشد کشورش برای تحکیم مناسبات با ایران در همه زمینه ها را خاطرنشان ساخت و گفت: در طول دوران ماموریتم در تهران تلاش خواهم کرد تا همکاریهای تهران – صوفیه در همه زمینه ها بویژه در عرصه اقتصادی و فرهنگی افزایش یابد.

"خریستو پولنداکف" با اشاره به موقعیت سوق الجیشی بلغارستان به عنوان دروازه اروپا، گفت: با توجه به صرفه اقتصادی بلغارستان می تواند مسیر انتقال انرژی وهمچنین پل ترانزیت کالا و حمل و نقل بین منطقه، ایران و اروپا باشد.

وی بر توسعه روابط دوملت نیز تاکید کرد و گفت : ایران دارای جاذبه های فراوان تاریخی، فرهنگی و معماری است و می تواند مقصد گردشگران بسیاری از کشورهای اروپایی باشد.

در این دیدار سفیر جدید بلغارستان تصویری از پدر خود را که ۳ دهه پیش به عنوان سفیر، استوارنامه‌اش را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (در مقام ریاست جمهوری) تقدیم کرده بود، نشان داد.

برای توسعه روابط تهران با ایروان هیچ مانعی وجود ندارد

بنابراین گزارش حجت الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه و پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید ارمنستان، پیگیری اجرای طرح های مشترکی را که دو کشور بر سر آن توافق کرده اند، ضروری خواند و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان علاوه بر همکاری های دوجانبه، در مجامع بین‌المللی نیز همکاری قابل قبولی داشته اند.

رییس جمهوری همچنین از جامعه ارامنه ایران به عنوان مردمانی خوب، فعال و پایبند قانون یاد کرد و خواستار افزایش تبادل علمی و دانشگاهی و نیز استفاده از ظرفیت های گردشگری دوکشور برای رفت و آمد و آشنایی بیشتر دو ملت شد.

روحانی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که در دوران ماموریت سفیر جدید ارمنستان مناسبات فیمابین در همه زمینه ها بیش از پیش ارتقا یابد.

"آرتاسش تومانیان " سفیر جدید ارمنستان در تهران نیز ضمن ابلاغ سلام رییس جمهوری کشورش به دکتر روحانی و با بیان اینکه در طول دوران ماموریتش تمام مساعی خود را برای تحکیم همکاری ها در همه زمینه ها بکار خواهد بست، اظهار داشت : بسترهای فراوان و اراده لازم در طرفین برای گسترش همکاری های دو کشور همسایه وجود دارد.

کد N820058

وبگردی