آفتاب

جان بولتون وارد مبارزه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌شود

جان بولتون وارد مبارزه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌شود

ایرنا نوشت:

 روزنامه آبزرور در گزارشی به نقل از «جان بولتون» سفیر پیشین ایالات متحده در سازمان ملل که خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آماده می کند، نوشت: وی مدعی است که نسخه سیاست خارجی علیه ایران و داعش را در دست دارد.
 آبزرور در این گزارش با بیان این که اعضای ارشد حزب جمهوری خواه خود را برای نامزدی در انتخابات سال آتی ریاست جمهوری آمریکا آماده می سازند، نوشت: به زودی نام «جان بولتون» سفیر پیشین ایالات متحده امریکا در فهرست نامزدهای احتمالی با شعار «سیاست خارجی» به چشم خواهد خورد.

این روزنامه انگلیسی می افزاید: بولتون روز شنبه در جریان نشست کارولینای جنوبی، در اظهاراتی با مضمون اینکه «در دولت اوباما اقدامات تروریستی حتمی است» به فراهم کردن فضا برای حضور احتمالی اش در انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است.

آبزرور ادامه داد: وی در یک گفت وگوی اختصاصی با این روزنامه با اشاره به حمله هفته گذشته دو فرد مسلح به نمایشگاه کاریکاتور موهن به ساحت پیامبر اسلام(ص) که توسط پلیس کشته شدند، گفت: من نمی دانم این حمله توسط داعش صورت گرفته یا نه؛ ولی آنها از این اتفاق سود بردند. به هر تقدیر حتی اگر این حمله توسط داعش سازماندهی نشده باشد، اما داعش دارد می آید.

به نوشته آبزرور، بولتون در این مصاحبه تصریح کرد که خواستار گسترش کارزارهای نظامی به منظور آموزش شورشیان سوری و اطمینان از بمباران مواضع داعش است.

ابزرور افزود: این نامزد احتمالی جمهوری خواه همچون دیگر هم حزبی هایش از سیاست های دولت اوباما درخصوص توافق هسته با ایران انتقاد کرد.

این روزنامه با بیان اینکه در یک ماه گذشته و به دنبال بیانیه سوییس، نظر سنجی ها در آمریکا حاکی از آن است که قریب به اتفاق مردم این کشور از تفاهم حاصل شده حمایت می کنند و درعین حال با هر گونه کارشکنی کنگره مخالف هستند، نوشت که با این حال بولتون همواره منتقد دائم مذاکرات بوده و در یادداشتی که ماه مارس در روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرد خواستار برگزیدن راه حل نظامی شد.

این روزنامه همچنین با بیان اینکه بولتون همواره از سیاست ضد جنگ اوباما انتقاد کرده و خواستار بازگشت به سیاست خارجی مقتدرانه آمریکا شده است، به نقل از وی نوشت: اگر اوباما نتواند از این سیاستی که در آن دفاع از خودمان در دوردست ها بهتر از دفاع از خودمان در اینجاست حمایت کند، در آن صورت مردم نخواهند فهمید که چرا [سربازان] ما آنجا هستند؟ آنها نخواهند فهمید که چرا آمریکایی ها جانشان را از دست می دهند و ضرورتش را درک نمی کنند.

به نوشته آبزرور، وی در پاسخ به این سووال که ویژگی های خود را نسبت به سایر رقبایش چگونه توصیف می کند، گفت: من فکر می کنم که تجربه حقیقی من در عرصه سیاست خارجی بیشتر است و لذا سووال اینجاست که آنها چگونه می خواهند با من رقابت کنند؟

ابزرور ادامه داد: البته بولتون در خصوص سایر برنامه هایش برای ورود به کاخ سفید توضیح بیشتری نداد و بیشترین توجهش را صرف انتقاد از سیاست خارجی اوباما که متاثر از سیاست های وزیر خارجه پیشین آمریکا یعنی هیلاری کلینتون که اکنون نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز است، معطوف کرد.

وی با نافرجام خواندن سیاست خانم کلینتون که به گفته او نتوانست در سال 2012 از سفارت آمریکا در بنغازی (لیبی) محافظت کند و در جریان آن چهار دیپلمات آمریکایی و سفیر این کشور کشته شدند گفت که وی (هیلاری کلینتون) باید از عرصه رقابت های ریاست جمهوری خارج شود.

این روزنامه انگلیسی به نقل از بولتون افزود: عدم تمایل خانم کلینتون در پاسخگو بودن به این رویداد تلخ بیانگر سطح آسیب پذیری وی است و همچنان که به نوامبر 2016 نزدیکتر می شویم اجازه نخواهیم داد که او این را از یاد ببرد.

52261

کد N818807

وبگردی