آفتاب

گام اول فلسطین برای شکایت از اسرائیل در لاهه

گام اول فلسطین برای شکایت از اسرائیل در لاهه

تشکیلات خودگردان فلسطین قراردادی را با گروهی از وکلای مدافع و کارشناسان حقوق بین‌الملل جهت کمک به فلسطین برای شکایت از رژیم صهیونیستی در دادگاه کیفری بین‌الملل امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، صائب عریقات، رئیس کمیته عالی پیگیری عضویت فلسطین در دادگاه کیفری بین‌الملل در گفت‌وگویی مطبوعاتی با تایید امضای این قرارداد اعلام کرد که تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته تا شکایات تشکیلات خودگردان فلسطین علیه رژیم صهیونیستی در اسرع وقت به دادگاه لاهه ارائه شود.

به رغم تلاش‌های مقامات تل‌آویو برای ممانعت از عضویت فلسطین در دادگاه کیفری بین‌الملل، فلسطین در اول آوریل سال‌جاری به عضویت رسمی این دادگاه درآمد.

در همین حال عریقات در دیدار با ناصر جوده، وزیر امور خارجه اردن با وی درباره تلاش‌های صورت گرفته برای از سرگیری مذاکرات صلح و همچنین چالش های موجود در این خصوص گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف به نقش عبدالله دوم، پادشاه اردن در باره اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس پرداختند و بر اهمیت توافق نامه تاریخی که پادشاه اردن در 31 مارس 2013 با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به امضا رساند تاکید کردند. طی این توافق پادشاه اردن حمایت از اماکن مقدس اسلام و مسیحیت شهر قدس را برعهده گرفت.

در این دیدار جوده با تاکید بر حمایت همه جانبه اردن از مردم فلسطین برای دستیابی به حقوق قانونی‌شان و تشکیل کشور مستقل فلسطین به تلاش‌هایی که تاکنون این کشور به همراه دیگر نهادهای دولتی در سطوح مختلف انجام داده است اشاره کرد.

جوده اظهار داشت اردن با تلاش برای عضویت در شورای امنیت و ریاست شورای وزیران اتحادیه عرب تلاش کرده مذاکرات صلح فلسطین را به صورت جدی و با هدف تشکیل دو کشور مستقل از سر بگیرد.

عریقات نیز در ادامه از حمایت و کمک اردن به فلسطینی‌ها و تلاش‌های قانونی آنان برای تشکیل کشور مستقل فلسطین تقدیر کرد.

انتهای پیام

کد N818662

وبگردی