آفتاب

اعلام آمادگی قبایل سینا برای کمک به ارتش مصر علیه شبه‌نظامیان

اعلام آمادگی قبایل سینا برای کمک به ارتش مصر علیه شبه‌نظامیان

همزمان با ادامه حملات افراد مسلح علیه ارتش و پلیس مصر در استان سینای شمالی، قبایل این استان آمادگی خود را برای کمک به ارتش جهت "مقابله با تروریسم" اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، 30 قبیله مصری در استان سینای شمالی در بیانیه‌ای اعلام کردند که آن‌ها نخستین نشست خود را برای بررسی چگونگی مقابله با تندروها در سینا برگزار کرده و با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط و نهادهای رسمی دولت از نیروهای مسلح جهت مقابله با تروریسم حمایت به عمل می‌آورند.

اتحادیه قبایل مصر موافقت خود را با تشکیل دو گروه از جوانان قبایل اعلام کردند که یکی از آن‌ها به نیروهای امنیتی در گردآوری اطلاعات از مظنونان یا حامیان آن‌ها و نظارت بر راه‌هایی که برای قاچاق سلاح از آن استفاده می‌شود، کمک می‌کند و گروه دوم در عملیات نظامی در کنار نیروهای مسلح با تندروها می‌جنگند.

آمادگی قبایل مصری در حالی اعلام شده که حملات افراد مسلح به نیروهای مصری در استان سینای شمالی همچنان ادامه دارد و در درگیری‌های جدید در شهر العریش چند تن از نیروهای امنیتی و پلیس و تعدادی از شبه نظامیان گروه "انصارالله بیت المقدس" کشته شدند.

دولت مصر چندی پیش و پس از افزایش حملات تندروها در سیناء وضعیت فوق العاده در این استان را تا سه ماه دیگر تمدید کرد.

همزمان با این تحولات در استان سینای شمالی، منابع مصری اعلام کردند که تلاش برای ترور قاضی معتز خفاجی، رئیس دادگاهی که حکم اعدام رهبر اخوان المسلمین را صادر کرده، ناکام ماند.

انتهای پیام

کد N818661

وبگردی