آفتاب

لاوروف: روسیه در سال گذشته دستاوردهای بسیاری داشته است

لاوروف: روسیه در سال گذشته دستاوردهای بسیاری داشته است

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش دوران دشواری را پشت سر می‌گذارد ولی در سال اخیر توانسته به اهداف بسیاری دست یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه معتقد است: یکی از دستاوردها این است که کشور ما توانسته جهانیان را به لزوم توجه کردن به احترام گذاشتن به اصول حقوق بین‌المللی از جمله حق ملت‌ها برای تعیین مستقل سرنوشت خود متقاعد سازد.

لاوروف در مصاحبه با کانال تلویزبونی روسیه - 24 گفت: ما هدف کارزار اقتصادی، پولی، خبری و تبلیغاتی قرار گرفته‌ایم که هدف آن منزوی کردن روسیه است. آن‌ها موفق به این کار نشدند. کسانی که این کارزار را راه انداختند، آهسته آهسته به این درک می‌رسند که این کارزار هیچ چشم‌اندازی ندارد.

لاوروف از میان دیگر دستاوردها به پایان موفقیت‌آمیز امحای تسلیحات شیمیایی سوریه و حرکات به سوی گفت‌وگو بین دولت و مخالفان این کشور و نیز رسیدن به توافق سیاسی در مورد برنامه‌ هسته‌ای ایران اشاره کرد.

وی با اشاره به تحولات لیبی گفت: مهم این است که لیبی با نیروی خودش بازسازی شود. اکنون در این کشور دو دولت و دو پارلمان وجود. نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در حال تلاش برای راه‌اندازی روند مذاکرات است که به دشواری جریان دارد.

لاوروف تأکید کرد: هدف دیپلماسی پیروزی بر کسی نیست بلکه وظیفه آن برقراری ثبات جهانی است تا بهترین شرایط برای برقراری مناسبات تجاری عادی و سودمند، مبادلات فرهنگی و انجام گفت‌وگوی سیاسی ایجاد شود.

انتهای پیام

کد N818198

وبگردی