آفتاب

السیسی: قاهره خواستار افزایش روابط با مسکو است

السیسی: قاهره خواستار افزایش روابط با مسکو است

رئیس جمهوری مصر گفت، کشورش خواستار افزایش و تحکیم هرچه بیشتر روابطش با روسیه است چرا که زمینه‌های بسیاری وجود دارد که این دو کشور می‌توانند در آن با یکدیگر همکاری داشته باشند از جمله مساله مقابله با تروریسم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "عبدالفتاح السیسی"، رئیس جمهوری مصر در دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روسی‌اش در حاشیه بزرگداشت "روز پیروزی" در مسکو افزود: ما خواستار افزایش و تحکیم هرچه بیشتر روابط با روسیه بالاخص با شخص شما هستیم. زمینه‌های بسیاری وجود دارد که ما می‌توانیم در آن‌ها با یکدیگر همکاری کنیم و مقابله با تروریسم یکی از آنهاست.

به دنبال سفر پوتین به مصر در فوریه سال جاری میلادی هر دو طرف با افزایش همکاری‌های نظامی فنی، تجاری، امنیتی و اقتصادی موافقت کردند.

روسیه و مصر با افزایش همکاری‌ها در زمینه انرژی هسته‌ای نیز موافقت کرده‌اند. در فوریه سال جاری میلادی این دو کشور توافق نامه‌ای را در خصوص همکاری شرکت انرژی اتمی "روس‌اتم" روسیه در ساخت نخستین نیروگاه انرژی اتمی مصر امضا کردند.

در 16 فوریه سال جاری میلادی به دنبال اعدام 21 مسیحی مصری به دست تروریست‌های داعش، پوتین در نامه‌ای به السیسی گفت، مسکو آماده است تا در مبارزه با تروریسم با قاهره همکاری نزدیک داشته باشد.

وزارت دفاع روسیه نیز در اوایل مارس سال جاری میلادی اعلام کرده بود، مسکو و قاهره با انجام مانورهای دریایی مشترک در دریای مدیترانه و مانورهای ضد تروریسم در سال 2015 میلادی موافقت کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N817009

وبگردی