آفتاب
عضو هیات رییسه مجلس خواستار شد:

اعضای 1+5 در قبال مصوبه سنا موضع‌گیری کنند

اعضای 1+5 در قبال مصوبه سنا موضع‌گیری کنند

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه سنای آمریکا برای نظارت کنگره این کشور بر توافق هسته‌ای با ایران، تاکید کرد که طرف ایران در مذاکرات هسته‌ای 1+5 است و نه آمریکا.

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مصوبه اخیر سنای آمریکا را از مسائل داخلی این کشور عنوان و خاطرنشان کرد: طرف ما در مذاکرات هسته‌ای مجلس سنا و حتی صرفا دولت آمریکا نیست بلکه طرف ما اعضای 1+5 هستند که یکی از آنها ایالات متحده آمریکاست.

وی با بیان اینکه ایران نیز پیش شرط‌هایی برای دستیابی به توافق نهایی با اعضای 1+5 دارد، افزود: ما باید ببینیم نتیجه و روند مذاکرات به کجا خواهد انجامید.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: مساله‌ای مثل نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای در زمره مسائل داخلی آمریکا و اختلاف نظر دولت و مجلس این کشور با یکدیگر است و آنها باید خودشان نسبت به حل و فصل این اختلافات ادقام کنند.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اعضای 1+5 هر کدام یک کشور مستقل هستند و قطعا این کشورها باید در قبال چنین سنگ‌اندازی‌هایی از سوی کنگره و سنای آمریکا بر سر راه توافق هسته‌ای موضع‌گیری کنند.

انتهای پیام

کد N816707

وبگردی