آفتاب
اولین روز از دوازدهمین نشست کمیسیون ایران‌ و آفریقای جنوبی

هیأت‌های کارشناسان ارشد ایران و آفریقای جنوبی با یکدیگر دیدار کردند

هیأت‌های کارشناسان ارشد ایران و آفریقای جنوبی با یکدیگر دیدار کردند

جلسه هیأت‌های کارشناسان ارشد دو کشور ایران و آفریقای جنوبی در چارچوب دو کارگروه سیاسی اجتماعی و اقتصادی فنی صبح امروز(شنبه) در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اولین روز از دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آفریقای جنوبی با جلسه هیات‌های کارشناسان ارشد دو کشور ایران و آفریقای جنوبی برگزار شد.

این نشست به صورت رسمی روز یک شنبه با حضور محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان و وزیر روابط و همکاری‌های بین‌الملل جمهوری آفریقای جنوبی خانم مایته انکوانا مشابانه به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

بر اساس آنچه که سفارتخانه آمریکای جنوبی در تهران اعلام کرده، در این کمیسیون مشترک معاون وزیر تجارت و صنعت آفریقای جنوبی، چند تن از اعضای پارلمان این کشور و هیاتی تجاری از آفریقای جنوبی متشکل از نمایندگان بخش‌های مختلف حضور دارند و انتظار می‌رود این هیات‌ها به رایزنی و مذاکره با همتایان ایرانی خود بپردازند.

این اجلاس تا روز دوشنبه ادامه خواهد یافت و در آن طیف وسیعی از مسائل سیاسی، اقتصادی و تجاری توسط مقامات وزارتخانه‌های مختلف دو کشور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در حاشیه کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی، مجمع تجاری دو کشور با حضور نمایندگان بخش‌های خصوصی در اتاق بازرگانی برگزار خواهد شد. برگزاری این مجمع تجاری کمک خواهد کرد تا شرکت‌ها و بخش خصوصی دو کشور با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر بیش‌تر آشنا شوند.

آفریقای جنوبی به عنوان بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی قاره آفریقا علاوه بر حضور در گروه 20 و بلوک اقتصادی بریکس، دارای مواضع نزدیک با جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با مسایل جاری در خاورمیانه از جمله فلسطین و سایر تحولات بین‌المللی است.

یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور در آبان ماه سال 1392 در پرتوریا با حضور محمد جواد ظریف برگزار شده بود.

انتهای پیام

کد N816449

وبگردی