آفتاب
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مصوبه سنا نشان از چندپارگی در میان مسئولان آمریکایی است

مصوبه سنا نشان از چندپارگی در میان مسئولان آمریکایی است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مصوبه سنای آمریکا نشان از نابسامانی سیاسی و چندپارگی در میان مسئولان آمریکایی است. آمریکا امروز دچار تشتت آراء در تصمیم گیری است.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا با اشاره به مصوبه سنای آمریکا برای نظارت کنگره و مذاکرات هسته‌ای گفت: طرف مذاکره ایران و پنج کشور غربی، کنگره آمریکا نیست.

نماینده مردم اردبیل با بیان این که سنای آمریکا تصمیم اشتباهی گرفت ادامه داد: سنا باید تصویب می‌کرد رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا در منزل‌شان بنشینند و کنگره پای میز مذاکره بیاید. این وضعیت نشان از نابسامانی سیاسی و چندپارگی در میان مسئولان آمریکایی است. آمریکا امروز دچار تشتت آراء در تصمیم گیری است. این تصمیم کاملا تصمیم غیر منطقی بود، اصلا از ابتدا قرار نبود که کنگره در مذاکرات نظارت داشته باشد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با 1+5 مذاکره کرد. آنان نیز نمی‌توانند از پای میز مذاکرات بلند شوند؛ مگر این که برخی از آنها با یکدیگر حساب و کتابی داشته باشند و بخواهند در قالب مذاکرات با یکدیگر تسویه حساب کنند. عده‌ای در آمریکا درصدد تحمیل نظرات خود بر دولت مرکزی هستند.

نماینده مردم اردبیل این اقدام سنا را توهین به 1+5 دانست و افزود: بر اساس نظرات سنا توافقات پنج کشور روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان و ایران باید در کنگره‌ای به تصویب برسد که برای یک کشور تصمیم‌گیری می‌کند. این اقدام به معنای به بازی گرفتن مذاکراتی است که سالها ادامه یافته است. این اقدام، اقدامی نامحترمانه نسبت به 5 کشور دیگر است. ما نیز یقینا سناریوهایی برای مواجه با این مساله را در دست بررسی داریم.

انتهای پیام

کد N816018

وبگردی