آفتاب

رایزنی رئیس‌جمهور مستعفی یمن با فرستاده سازمان ملل درباره کنفرانس آتی ریاض

رایزنی رئیس‌جمهور مستعفی یمن با فرستاده سازمان ملل درباره کنفرانس آتی ریاض

رئیس‌جمهور مستعفی یمن و فرستاده جدید سازمان ملل به این کشور در ریاض در خصوص اوضاع سیاسی یمن، نقش این سازمان در تحقق صلح و امنیت و فراهم آوردن مقدمات کنفرانس ریاض گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن در دیدار با اسماعیل ولد شیخ، فرستاده سازمان ملل به این کشور در ریاض ادعا کرد: تمامی یمنی‌ها نهایت تلاش خود را برای حمایت از کشور و پایان دادن به درگیری‌ها به کار گرفتند اما گروهی کودتاچی برای ما هیچ گزینه‌ای جز مقابله با خود را برای حمایت از مردم نگذاشتند.

وی بر تمایل دولت مستعفی بر حمایت از مردم و بهبود اوضاع انسانی آنها تاکید کرد و در خصوص تحولات اوضاع سیاسی، فراهم آوردن مقدمات برای برگزاری کنفرانس ریاض درباره یمن، چگونگی اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت و نقش سازمان ملل در تحقق صلح و امنیت با ولد شیخ به گفت‌وگو پرداخت.

ولد شیخ نیز در این دیدار که با حضور خالد بحاح، نخست‌وزیر مستعفی یمن برگزار شد بر پایبندی و حمایت سازمان ملل از مشروعیت در یمن و حفظ وحدت و ثبات این کشور براساس طرح شورای همکاری خلیج فارس و نتایج مذاکرات ملی تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N815883

وبگردی