آفتاب
آیت الله خاتمی:

ملت ایران از آرمانها عقب نشینی نمی کند/ آل سعود نوکر اسرائیل است

ملت ایران از آرمانها عقب نشینی نمی کند/ آل سعود نوکر اسرائیل است

آیت الله سید احمد خاتمی ضمن اظهار اینکه آمریکائی ها چنانچه با زبانی غیر از زبان تکریم سخن بگویند از ملت ایران تودهنی خواهند خورد گفت: ملت ایران ذره ای از آرمانهای خود عقب نشینی نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سيد احمد خاتمي عصر چهارشنبه در گردهمايي ايثارگران، رزمندگان و جانبازان استان سمنان در راستای برنامه های اجلاسیه سه هزار شهید استان در محل سالن غدير سمنان با بيان اينكه شهيدان محور صفا و صميميت هستند، افزود: در مجلس شهدا ديگر نامي از اين جناح و آن جناح و اين جريان و آن جريان نيست بلکه تنها سخن از جريان وفاداري به انقلاب اسلامي است.

وی با بيان اينكه همه ما مديون شهيدان هستيم و بر سر سفره ایشان نشسته‌ايم، گفت: تأثير تلاش و مجاهدت آنها كه در راه خدا به شهادت رسيدند در زمان‌هاي دور و در همه زمان ها، همچنان باقي است.

ولایتمداری پیمان و میثاق همگان با شهدا است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه خداوند راه بهشت را به مجاهدان قول داده است اظهار داشت: آن راه كه راه شهادت است را به آنها نشان داده است.

آیت الله خاتمی حوزه، دانشگاه و ديگر ارگان ها و سازمان ها و اقشار مختلف را مديون خون شهدا دانست و ادامه داد: آرامش بايسته را آنها سامان دادند و بايد سپاسگزاري كنيم اين كنگره هاي با صفا و با شعور جلوه گر ياد و خاطره ايثارگري هاي شهيدان است.

وی پیروی و عمل به امر به معروف و نهی از منکر، ولایتمداری، دفاع از مظلومان جهان، مقاومت و ایستادگی را پیمان و میثاق همگان با شهدای دفاع مقدس عنوان کرد.

مجلس شهدا يك مانور و رزمايش است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بيان اينكه ‌بزرگداشت شهدا يك تشريفات و مجلس فاتحه خواني نيست، افزود: این مجلس يك مانور و رزمايش بوده و اين مجالس گوياي اين است كه راه افتخار آميز و سعادتمند شهيدان را پاياني نيست.

آیت الله خاتمی با بيان اينكه كنگره بزرگداشت شهدا كنگره بيعت با شهيدان است، گفت: شهيداني كه روحشان در اين مجلس حاضر و ناظر است و امروز مردان عرصه جهاد و شهادت و وفاداران به راه آنها آمده اند بگويند كه ما راه شما را تا آخرين نفس ادامه مي دهيم.

وی شهيدان را محور صفا و صميميت دانست و گفت: مجلس با صفاي شهيدان، مجلس همدلي، محبت و همزباني است.

خاندان آل سعود نوکران اسرائیل هستند

عضو جامعه مدرسين حوزه علمیه قم همچنین ضمن بررسی اوضاع منطقه خاورمیانه با اشاره به اینکه قصه یمن قصه دردناکی است، گفت: آل سعود که از اساس به صورت غیرقانونی زمامدار عربستان شده به نیابت از اسرائیل می جنگند.

آیت الله خاتمی به عملیات روانی سعودی ها اشاره کرد و اظهار داشت: آل سعود تمام سفرای خود در کشورهای مختلف را بسیج کردند که جنایت های یمن را توجیه کنند و آنها با دلارهای نفتی به راه افتادند تا وحشی گری های خود در یمن را توجیه کنند.

وی از خاندان آل سعود به عنوان نوکران اسرائیل نام برد و اضافه کرد: سعودی ها با حمایت اسرائیل و به نیابت از رژیم اشغالگر قدس در یمن دست به جنایت می زند.

مسئولان موضع محکمی در برابر جنايات غیرانسانی آل سعود اتخاذ کنند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نباید در مقابل این وحشی گری "آل سقوط" سکوت کرد ادامه داد: ما از مسئولان انتظار داریم موضع محکمی در برابر این جنايات غیرانسانی بگیرند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: آمريكا و اسرائيل هيچ غلطي نمي توانند بكنند و اگر نگاه چپي به كشور ما بياندازند موشك هاي ۱۵۰۰ كيلومتري ايران، تلاويو را با خاك يكسان خواهد كرد.

وی با بيان اينكه ايران، ايران عزت، كربلا، عاشورا و هيهات من الذله است، افزود: ما این تحقیرها را در ایران نمی پسندیم و از مسئولان انتظار داریم موضع شجاعانه و محکمی برابر جنايات سعودی ها داشته باشند.

حمایت از مظلوم مرز عقیدتی ندارد

عضو جامعه مدرسين حوزه علمیه قم با بيان اينكه ایران از مظلومان عالم دفاع و حمایت می کند و حمايت از مظلومان مرز مذهبي ندارد، گفت: حمايت از مظلومان عالم حمايت از يك تفكر اسلامي و ناب و قرآني است چرا كه در تفكر قرآني، دين اسلام، ائمه اطهار، قانون اساسي و در پيام شهيدان همه گوياي اين است كه ما امت واحده هستيم و تا انقلاب حضرت مهدي (عج) از مظلومان عالم حمايت مي كنيم.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه این تفکر که معتقد است مسئله فلسطین یا لبنان به ما ارتباطی ندارد، در ضدیت با تفکر امام راحل است، افزود: ما تا زنده هستیم حامی مظلومان عالم در هر گوشه از این دنیا خواهیم بود حتی اگر آن مظلوم غیرمسلمان باشد؛ چرا که حمایت از مظلوم مرز عقیدتی ندارد و همین خط است که خط شهیدان است.

وی با بیان اینکه هر جا مظلومی است باید به حمایت ایران اسلامی دلگرم باشد، یادآور شد: باید مظلومان عالم احساس کنند که ایران اسلامی حامی آنها است.

آمریکا را به روز سیاه می نشانیم

این عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه حمایت ایران اسلامی از مظلومان جهان نشات گرفته از هویت انقلاب و منطبق با سیره شهداست، ادامه داد: حمایت از مظلوم برخاسته از قرآن، سیره شهدا و قانون اساسی کشور است و این حمایت در حقیقت بیعت با شهدای دوران دفاع مقدس است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه آمریکایی ها هنوز از گزینه های روی میز، سخن می گویند گفت: اگر با زبانی غیر از تکریم با ملت بزرگ ایران سخن بگویند، آمریکا را به روز سیاه می نشانیم.

وی ضمن اظهار اینکه غرب و خصوصا امریکائی ها چنانچه با زبانی غیر از زبان تکریم سخن بگویند از ملت ایران تودهنی خواهند خورد تصریح کرد: ملت ایران ذره ای از آرمانهای خود عقب نشینی نخواهند کرد.

وی با اشاره به اظهارات وزیر خارجه و رییس جمهوری امریکا، تصریح کرد: انتظار ما از مسئولان این است که اگر کری و یا اوباما چرندیاتی می گویند، مسئولان ایرانی نیز در همان سطح به آنها پاسخ بگویند.

مذاکره کنندگان ایرانی رزمندگان میادین دیپلماسی هستند

عضو جامعه مدرسين حوزه علمیه قم، مذاکره کنندگان ایرانی را رزمنده های میدان دیپلماسی خواند و اضافه کرد: مذاکره کنندگان نباید جنگ رسانه ای دشمن را نادیده بگیرند.

آیت الله خاتمی با اشاره به سخنان ياوه گويان و دشمنان نظام در يكي دو سال گذشته كه همه گزينه ها روي ميز است و حتي بعد از بيانيه لوزان اين سخن غلط را تكرار كردند، اظهار داشت: ما به صراحت به اين احمق ها مي گوييم شعور مقاومت و پاسداري از اسلام در مردم ما زنده است و اگر آمریکا تهدیدات خود را ادامه دهد آنها را به روز سیاه خواهیم نشاند.

وی افزود: آمريكا و اسرائيل هيچ غلطي نمي توانند بكنند و اگر نگاه چپي به كشور ما بياندازند موشك هاي یک هزار و ۵۰۰ كيلومتري ايران، تلاويو و حیفا را با خاك يكسان خواهد كرد.

مذاکرات هسته ای را زیر سایه تهدید قدرتهای غرب نمی پذیریم

امام جمعه موقت تهران با اشاره به لزوم وجود مقاومت در تمام عرصه های بین المللی، تاکید کرد: رزمندگان هسته ای کشور در مذاکرات با قدرتهای دنیا باید مانند رزمندگان دفاع مقدس مقاومت کنند.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: ایران اسلامی مذاکرات هسته ای را زیر سایه تهدید قدرتهای غرب نمی پذیرد و آنها اگر با احترام با ملت ایران سخت نگویند تودهنی می خورند.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری، تصریح کرد: همانگونه که ایشان فرمودند ما مذاکره در زیر سایه تهدید را نمی پذیریم.

مأموريت شبكه هاي ماهواره اي زدودن فضاي معنوي جامعه است

عضو مجلس خبرگان با تأكيد بر اينكه روح انقلاب و جان انقلاب ما معنويت است، گفت: مأموريت شبكه هاي ماهواره اي زدودن فضاي معنوي در جامعه ايراني و ديگر جوامع است و دشمنان مي دانند انقلاب اسلامي در گلستان معنويت روئيده است و ذره اي از شعائر معنوي خود عقب نشيني نخواهند كرد.

آیت الله خاتمی به خطر شبکه های ماهواره ای اشاره و تصریح کرد: مسئولان و برنامه ريزان فرهنگي نباید غافل شوند چرا که دشمن در کمین است تا فضاي فرهنگي ما را آلوده و جامعه را از معنويت بزداید.

وي با بيان اينكه حواسمان باشد فضاي جامعه تبديل به فضاي غفلت از خدا و فرهنگ ايثار و شهادت نشود، اظهار داشت: بيعت با شهيدان اين است كه در حد توانمان تلاش كنيم و مراقب پاكي خود، خانواده، ‌ اقوام و خويشانمان باشيم.

دشمنان به دنبال انحراف جامعه اسلامي از راه مستقيم شهيدان است

عضو جامعه مدرسين حوزه علمیه قم با بيان اينكه استقامت در مسير شهيدان از ديگر موارد و بندهاي بيعت با شهيدان است؛ ‌ تصريح كرد: تمام تلاش دشمنان ما امروز متوجه اين شده است كه جامعه اسلامي ما را از راه مستقيم شهيدان منحرف كنند و امت مقام و با نشاط ما را بي نشاط كنند.

آیت الله خاتمي با بيان اينكه سومين بيعت ما با شهيدان ذلت ناپذيري و بيعت با عزت است، گفت: ملت ايران ملتی است که همواره با عزت زندگی کرده است.

وی با بيان اينكه هدف همه بعثت ها معنويت است، اظهار داشت: عشق به خدا، پاسداري از معنويت از مهمترين مواد بيعت نامه با شهيدان است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین با بيان اينكه تمام شهداي استان سمنان، شهداي ميدان نبرد هستند و اين استان شهيد بمباران و موشكباران ندارد، تصريح كرد: مطمئناً اگر جنگ ادامه مي يافت سمنان و ديگر استانهايي كه موشكباران نشدند توسط موشك هاي شيطاني صدام هدف قرار مي گرفت.

گردهمايي اسوه هاي ايثار و شهادت در سمنان برگزار شد

فرمانده سپاه استان سمنان نیc در اين مراسم با اشاره به اعزام ۴۲ هزار نفر رزمنده از استان به جبهه های جنگ، گفت: در اعزام نیروها به نسبت جمعیت رتبه دوم را در کشور داریم.

سردار پاسدار سيد محمد تقي شاهچراغي، با بيان اينكه از عمليات طريق القدس تا مرصاد، اعزام رزمندگان از استان سمنان صورت گرفت، افزود: از ۴۲ هزار رزمنده اي كه از استان ما به مناطق جنگي اعزام شدند ۱۲هزار نفر به شهادت رسيدند.

وی با اشاره به اینکه۵۴ درصد شهدای ما بسیجی بودند ادامه داد: ۸۵ درصد شهدای استان را جوانان تشکیل می دهند كه سن آنها بين ۱۴سال تا ۳۲ سال است.

سردار شاهچراغی با بيان اينكه استان سمنان هفت هزار و ۵۵۰ نفر جانباز دارد، گفت: به ازاي هر ۵۰نفر يك جانباز در استان وجود دارد كه به لحاظ نسبت جمعيتي رتبه اول را در كشور داريم

گردهمايي رزمندگان، ايثارگران و پيشكسوتان عرصه جهاد و شهادت استان در هفتمين روز از برگزاري ويژه برنامه هاي كنگره بزرگ سه هزار شهيد استان با حضور مسئولان كشوري و استاني در سالن ورزشي غدير سمنان برگزار شد.

این گردهمایی بزرگ با تشییع نمادین سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس و با فضایی معنوی همراه بود.

از تعدادی از رزمندگان و ایثارگران استان سمنان در این آئین با حضور آیت الله سید احمد خاتمی تقدیر شد.

کد N813844

وبگردی