آفتاب
میرگلوبیات:

تامین اجتماعی مکلف به بیمه تمامی کارگران ساختمانی است ‌

تامین اجتماعی مکلف به بیمه تمامی کارگران ساختمانی است ‌

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تامین اجتماعی مکلف به بیمه کردن تمامی کارگران ساختمانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه مرکزی- "شهلامیرگلوبیات" در اجتماع کارگران ساختمانی ساوه که به مناسبت هفته بزرگداشت کار و کارگر سخن می‌گفت، افزود: طرح اصلاح ماده 5 قانون بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی از دغدغه‌های اصلی نمایندگان مجلس است که جلسات متعددی برای آن تشکیل شده است.

وی بیان کرد: در بررسی طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی اعاده شده از شورای نگهبان پس از نشست‌ها و جلسات متعدد در مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان کارگران ساختمانی این موضوع به تصویب رسید که هفت درصد حق بیمه توسط کارگران، 15 درصد از کارفرما و مابقی از عوارض صدور پروانه به تامین اجتماعی پرداخت شود و سازمان تامین اجتماعی با این قانون موظف است که همه کارگران ساختمانی را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

میرگلوبیات در ادامه با بیان اینکه کارگران ساختمانی به لحاظ شرایط سخت و دشوار کاری که دارند نیازمند توجه بیشتر مسئولان هستند، افزود: از مجموع 1.5 میلیون نفر کارگر ساختمانی در کشور هم‌اکنون 800 هزار نفر تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند و مابقی نیز براساس قانون اصلاح ماده پنج تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: از مجموع حدود 800 نفر کارگر ساختمانی در شهرستان ساوه نیز 300 نفر از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند هستند و برای مابقی افراد نیز سهمیه اخذ شده است.

به گفته میرگلوبیات، نبود امنیت شغلی در قالب محرومیت از بیمه و نیز قراردادهای موقت از مهمترین مشکلات کارگران ساختمانی است که با پیگیری‌های مجلس این مشکلات برطرف خواهد شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با تقدیر از فعالیت انجمن صنفی کارگران ساختمانی ساوه و حومه نیز گفت: تاسیس حسینیه قمر بنی هاشم(ع) توسط این انجمن از اقدامات بسیار ارزشمند این مجموعه است که علاوه بر ایجاد محیطی مذهبی به عنوان یک پایگاه بزرگ فرهنگی دینی می‌تواند به مردم خدمات ارائه دهد.

انتهای پیام

کد N810844

وبگردی