آفتاب

ریاض اواسط ماه جاری میلادی میزبان گروه‌های یمنی

ریاض اواسط ماه جاری میلادی میزبان گروه‌های یمنی

منابع سیاسی یمن اعلام کردند که کنگره ریاض که میزبان اولین مذاکره سیاسی میان طرف‌های یمنی است در نیمه ماه جاری میلادی با حضور جریان حزب کنگره مردمی سراسری به ریاست عبدالله صالح در ریاض تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه عربستانی عکاظ، منابع مذکور اعلام کردند: نمایندگان هر گروه سیاسی در یمن از جمله حزب کنگره مردمی سراسری در مذاکرات شرکت خواهند کرد و همچنین از حوثی‌ها هم برای شرکت در این مذاکرات دعوت شده است.

سلطان العتوانی، مشاور منصور هادی در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد، یک کمیته مقدماتی برای برگزاری مذاکره و با هدف دستیابی به یک راهکار مشترک در مورد چگونگی خروج از بحران توسط طرف‌های سیاسی مختلف یمن تشکیل شده است.

عتوانی با اشاره به اینکه این نشست با درخواست منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن روزهای 16 و 17 مه در ریاض با حضور گروه‌های سیاسی تشکیل خواهد شد، گفت: اقدامات و تدابیری برای کمک به موفقیت این نشست در دست انجام است.

وی اظهار داشت: این مذاکره تحت نظارت طرح پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس و مکانیزم‌های اجرایی آن، نتایج گفت‌وگوی ملی و تصمیمات شورای امنیت صورت خواهد گرفت و کمیته مقدماتی در حال حاضر پیش‌نویس اسنادی که امکان دارد در این مذاکرات ارائه شود و مشخصا کسانی که به این مذاکره دعوت شده و در آن شرکت خواهند کرد را آماده می‌کند.

انتهای پیام

کد N808423

وبگردی