آفتاب
سخنگوی ائتلاف مدعی شد؛

بمباران فرودگاه صنعا برای جلوگیری از فرود هواپیمای ایرانی

بمباران فرودگاه صنعا برای جلوگیری از فرود هواپیمای ایرانی

سخنگوی ائتلاف عربستان علیه یمن مدعی شد که جنگنده های سعودی با هدف جلوگیری از فرود یک فروند هواپیمای ایرانی در فرودگاه صنعا، باند این فرودگاه را بمباران کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ژنرال احمد العسیری مدعی شده است که روز سه شنبه یک هواپیمای ایرانی قصد فرود در فرودگاه بین المللی صنعا را داشته اما جنگنده های سعودی با بمباران باند این فرودگاه مانع از این مساله شده اند.

به ادعای وی این هواپیما برای فرود در فرودگاه صنعا هیچ گونه هماهنگی با ائتلاف تحت رهبری عربستان نداشته است. به ادعای سخنگوی ائتلاف خلبان این هواپیمای ایرانی نیز به هشدارهای داده شده به وی برای بازگشت توجهی نکرده است.

العسیری افزود: بمباران باند فرودگاه باعث شد تا باند فرودگاه صنعا حتی برای فرود برنامه ریزی شده هواپیماهای کمک رسان نیز غیرقابل استفاده شود. پیشتر حسین امیرعبدالهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه تاکید کرده بود که ممانعت سعودی از فرود هواپیماهای ایرانی در یمن بدون پاسخ نخواهد ماند.

با وجود ادعای مقامات ریاض در مورد پایان عملیات نظامی علیه یمن، تجاوز نظامی آل سعود به این کشور و کشتار مردم بی دفاع آن همچنان ادامه دارد و به گفته سخنگوی نیروهای یمن، این حملات گسترده تر از گذشته نیز شده است.

کد N805761

وبگردی