آفتاب

سیستان و بلوچستان در شرف شکل‌گیری تحولات اقتصادی بزرگ است

سیستان و بلوچستان در شرف شکل‌گیری تحولات اقتصادی بزرگ است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تمام زیر ساخت‌ها و مقدمات برای بهره‌برداری و رشد اقتصادی این استان برای سال 94 مهیا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان‌وبلوچستان، علی اوسط هاشمی در نشستی که با اعضای خانه‌ی صنعت و معدن، کارگر و کشاورز در محل استانداری داشت افزود: امیدوارم در سالی که قرار است بهتر از قبل یکدیگر را درک کنیم به اوج درک متقابل برسیم که اگر این درک متقابل شکل بگیرد می‌تواند بهترین راه برای تحقق اهداف ملی و دستیابی به منافع همگانی باشد.

هاشمی گفت: سالی که در پیش رو داریم سال رشد و پیشرفت استان و خروج از بن بست‌هایی است که گاه دسیسه‌ی دشمنان و بعضا بی‌تدبیری‌های خودمان عامل ایجاد آن‌ها بوده است.

وی با اشاره به طرح عظیم دولت برای رونق بخش کشاورزی در استان و اجرای طرح آبرسانی با استفاده از سیستم نوین آبیاری تحت فشار در مزارع، از کشاورزان خواست تا با اصلاح الگوی کشت و رفتن به سمت کشت محصولاتی که به آب کمتری نیاز دارند در امر استفاده بهینه و بهره‌وری کامل از آب در بخش کشاورزی دولت را یاری کنند.

استاندار پهلوگیری کشتی 90 هزار تنی در آینده‌ای نه چندان دور و حضور بنیاد مستضعفان و شرکت ایدرو برای نخستین بار در استان را نشانگر آغاز تحولاتی مثبت و مناسب برای استان دانست و گفت: تا پایان سال 94 در نظر داریم تا ظرفیت 2.5 میلیون تنی بندر را به شش میلیون تن ارتقا دهیم که در صورت تحقق می‌تواند گامی بزرگ در راستای رشد و پیشرفت استان باشد.

وی تاکیدکرد: سیستان و بلوچستان در شرف شکل‌گیری تحولات اقتصادی بزرگ است.

هاشمی گفت: برای ایجاد رونق پایدار باید پروژه‌های بزرگی اجرا کنیم لذا رسیدن به این مهم جز با همدلی تمام بخش‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به کاهش محسوس نزولات آسمانی در سال 92-93 و افت 50 درصدی بارندگی‌ها در استان از کشاورزان خواست تا با هم‌اندیشی و استفاده از تجربیات موفق، در جست‌وجوی راهی مناسب برای مواجه هر چه بهتر با بحران کم‌آبی و همچنین مصرف بهینه از ذخایر و منابع فعلی آب در سطح استان باشند.

انتهای پیام

کد N804827

وبگردی