آفتاب
دارابی:

بخش اعظم پیروزی انقلاب مرهون روشنگری‌های شهیدمطهری است

بخش اعظم پیروزی انقلاب مرهون روشنگری‌های شهیدمطهری است

دبیر ستاد بزرگداشت سی‌وششمین سالگرد شهادت آیت‌الله مطهری، گفت: زمانی که غربزدگی و اسلام‌زدایی در ایران موج می‌زد به ویژه در مراکز دانشگاهی، شهید مطهری عمر خود را صرف شناخت اسلام و مبارزه با انحرافات کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت سی‌وششمین سالگرد شهادت آیت‌الله مطهری، گفت: زمانی که غربزدگی و اسلام‌زدایی در ایران موج می‌زد به ویژه در مراکز دانشگاهی، شهید مطهری عمر خود را صرف شناخت اسلام و مبارزه با انحرافات کرد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دارابی در نشست خبری سی‌وششمین سالگرد شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری با بیان این‌که «12 اردیبهشت ماه امسال مصادف با 13 رجب، سی و ششمین سالگرد شهادت آیت‌الله مطهری است» اظهار کرد: بخش اعظم پیروزی انقلاب مرهون روشنگری‌های شهید مطهری است.

دبیر ستاد بزرگداشت سی و ششمین سالگرد شهادت آیت‌الله مطهری افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری بن مایه فکری اسلام، آثار شهید مطهری است که در آینده هم ما به این آثار نیاز داریم. وظیفه اصلی ستاد شهید مطهری برنامه‌ریزی، هدایت و سازماندهی نهادها برای سالگرد ایشان است.

دارابی گفت: در برنامه‌های امسال ما چهار محور اصلی داریم. اولین محور همایش‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی است. محور دوم برگزاری نمایشگاه‌های عکس و پوستر است. محور سوم تولیدات سازمان‌ها و محور چهارم صداوسیما،‌ روزنامه و مطبوعات است.

وی گفت: در بحث کرسی‌های آزاداندیشی خیلی وارد نشده‌ایم و سعی کرده‌ایم آن را به مراکز دانشگاهی از جمله دانشگاه آزاد و پیام نور واگذار کنیم تا آنها وارد این نقدها شوند و فعالیتشان افزایش پیدا کند و بتوانند از ‌آثار این استاد گرانقدر استفاده کنند.

دبیر ستاد بزرگداشت سی و ششمین سالگرد شهادت آیت‌الله مطهری، ادامه داد: چاپ آثار شهید مطهری تاکنون در اختیار انتشارات صدرا بوده و ما برای ترویج اندیشه‌های ایشان جلد سوم مقالات را به چاپ رسانده‌ایم و مجموعه مقالات ایشان هم دیجیتالی شده است. ما سعی کرده‌ایم که مجموعه آثار ایشان را به 36 زبان زنده دنیا ترجمه کنیم.

دارابی افزود: از یادداشت‌های شهید مطهری هر آنچه که قابل چاپ و درج بوده را به چاپ می‌رسانیم. ستاد بزرگداشت وظیفه همفکری و ساماندهی سایر نهادها را بر عهده دارد.

وی افزود: در خارج از کشور هم سازمان‌های متولی ستاد بزرگداشت شهید مطهری، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و همچون سال‌های گذشته برنامه‌هایی در کشورهای مالزی، آمریکا، هند، اندونزی، پاکستان و... داریم.

دارابی در ادامه با اشاره به بخشی از محورهای اصلی برنامه‌های برخی از سازمان‌ها و نهادها برای گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله مطهری، گفت: از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش ترویج و آشنایی با اندیشه‌های شهید مطهری در هفته معلم در سطح مدارس برای دانش‌آموزان است. برگزاری مسابقه کتابخوانی، نمایشگاه کتاب، مسابقه وبلاگ نویسی، مسابقه پیامکی و دیدار با مقام معظم رهبری از جمله برنامه‌های این سازمان است.

وی ادامه داد: برگزاری 75 برنامه در 75 دانشگاه در سالگرد شهادت استاد مطهری از جمله برنامه‌های بسیج دانشجویی است و همچنین برگزاری محافل شعر و جلسات سخنرانی، همایش‌های موضوعی، برگزاری همایش‌های کرسی‌های آزاداندیشی از دیگر برنامه‌های بسیج دانشجویی است.

ادامه دارد...

کد N803962

وبگردی