آفتاب

سازمان ملل برقراری آتش‌بس بشردوستانه فوری در یمن را خواستار شد

سازمان ملل برقراری آتش‌بس بشردوستانه فوری در یمن را خواستار شد

سازمان ملل امروز(جمعه) برقراری آتش‌بس بشردوستانه فوری در یمن را به منظور ارسال امن کمکهای انسانی به مناطق آسیب دیده در یمن خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره ، "یوهانس فان درکلاو"،هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن ضمن اعلام اینکه با وجود هشدارهای سازمان ملل در خصوص کمبود شدید کمکهای غذایی این بحران انسانی لحظه به لحظه رو به وخامت می رود گفت، نیاز به آتش بس بشر دوستانه فوری برای ارسال امن نیروهای امداد و نجات به یمن برای تقدیم کمکهای بشر دوستانه وجود دارد.

وی در بیانیه ای آتش بس بشردوستانه فوری را برای مناقشه در یمن را خواستار شد و هشدار داد در عدن اوضاع بسیار نگران کننده و حتی فاجعه بار است .

فان درکلاو افزود، بالا گرفتن درگیری‌ها و حملات هوایی ائتلاف "طوفان قاطع" به رهبری عربستان طی هفته های گذشته موجب تشدید بحران انسانی شد.

وی از هر طرحی برای ممانعت از خشونت در یمن استقبال کرد و تمامی گروههای ذی ربط را به حمایت از غیر نظامیان در برابر بمباران و درگیری‌ها و همچنین تسهیل عبور ومرور امن کمکهای انسانی به مناطق آسیب دیده فرا خواند.

انتهای پیام

کد N800388

وبگردی