آفتاب

ادامه عملیات در الانبار عراق/ بیشتر الرمادی تحت کنترل ارتش درآمد

ادامه عملیات در الانبار عراق/ بیشتر الرمادی تحت کنترل ارتش درآمد

استاندار الانبار اعلام کرد که نیروهای دولتی عراق به همراه نیروهای عشایری بیشتر شهر الرمادی و تمام شهرستان الخالدیه را تحت کنترل خود دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه سومریه نیوز، صهیب الراوی، استاندار الانبار تصریح کرد: بیشتر شهر الرمادی،‌ مرکز استان الانبار و همچنین شهرستان الخالدیه و شهر البغدادی و شهرستان الحدیثه و شهر العامریه در استان الانبار را به صورت کامل تحت کنترل داریم و آزادی این مناطق نقطه آغازی برای آزادسازی تمام استان الانبار خواهد بود.

پیشتر کاظم الفهداوی،‌ رئیس پلیس استان الانبار اعلام کرده بود که خطر داعش از شهر الرمادی دور شده است.

از سوی دیگر، پلیس عراق از کشته شدن هشت تن و زخمش شدن 15 تن در انفجاری انتحاری در شهرستان بلد در جنوب تکریت خبر داد.

همزمان،‌ گروه اطلاعاتی "الصقور" وابسته به وزارت کشور عراق اعلام کرد که در حملات ائتلاف ضد داعش کاروانی متشکل از 17 خودرو که از سوریه به عراق می‌آمد، هدف قرار گرفت که در این حمله 35 تروریست کشته شدند.

در همین حال شاهدان عینی گفته‌اند که یک گور دسته جمعی در شمال غرب موصل یافت شده است که در این گورستان اجساد 40 کرد ایزدی قرار دارد که توسط داعش در شهرستان سنجار در شمال غرب موصل کشته شدند.

همچنین منابع امنیتی تصریح کردند که داعش 11 تن از دو قبیله‌ الجبور و الجیسات را به دلیل داوطلب شدن برای پیوستن به بسیج مردمی در استان صلاح الدین، اعدام کرد.

نیروهای بسیج مردمی نیز حمله‌ تروریست‌های داعش به دو منطقه ترکمان نشین در جنوب کرکوک را ناکام گذاشتند.

از سوی دیگر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق اعلام کرد که تمامی آوارگان استان الانبار در بغداد و استان‌های جنوبی اسکان داده شده‌اند.

العبادی در دیدار با یان کوبیش، نماینده هیات سازمان ملل در عراق از تلاش‌های سازمان ملل در زمینه‌های انسانی و سیاسی و حمایت از عراق در جنگ علیه تروریسم قدردانی کرد.

همزمان،‌ سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق تاکید کرد که سازمان ملل باید به صورت آشکار از آوارگان عراقی حمایت کند و خدمات لازم را به آنها و مناطق آزاد شده از دست داعش ارائه دهد.

انتهای پیام

کد N799652

وبگردی