آفتاب

اولاند: در صورت عدم تحویل ناوها، پولش را به روسیه می‌دهیم

اولاند: در صورت عدم تحویل ناوها، پولش را به روسیه می‌دهیم

رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد: در صورتی که پاریس موفق به تحویل دو ناو فروخته شده به روسیه نشود مبلغ پرداختی طرف روس را جبران خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: سناریوهای مختلفی ممکن است رقم بخورد و در هر صورت چنانچه نتوانیم دو ناو میسترال را به روسیه تحویل دهیم طرف روسی یا پول پرداخت شده را دریافت خواهد کرد و یا پول پرداخت شده به همراه جریمه آن را.

اظهارات رئیس جمهوری فرانسه پس از آن مطرح شد که ولادیمیر پوتین، همتای روسی وی اعلام کرد که اقدام فرانسه در عدم تحویل ناوهای خریداری شده قابل قبول نیست.

در پی آغاز مناقشات اوکراین دولت فرانسه اعلام کرد که قصد دارد تحویل دو ناو میسترال به روسیه را به مدت شش ماه به تعویق بیاندازد. این اقدام دولت پاریس روابط فرانسه با روسیه را با چالشی جدی مواجه کرد.

فرانسه اعلام کرد که در صورت عدم تحویل این ناوها مبلغ دریافتی از طرف روسی به مسکو بازگردانده خواهد شد و این در حالی است که مسکو هشدار داده در صورتی که فرانسه قرارداد امضا شده خود را نقض کند ملزم به پرداخت جریمه خواهد بود.

انتهای پیام

کد N799624

وبگردی